خبرهای داغ:
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ‌درباره فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه ششم توسعه صحبت نشده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۲۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، بابیان اینکه این شورا می‌تواند جایگاه مناسبی برای بحث و بررسی فرهنگ شهادت باشد، اظهار داشت: متولیان امور در زمینهٔ ایثار و شهادت در سطح کلان بیشتر به دنبال مسائل معیشتی خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران هستند تا اینکه به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته بپردازند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه هرکس از هر فکر، سلیقه و جناحی به مقوله شهادت و ایثار احترام می‌گذارد، افزود: اگر بتوانیم درزمینهٔ وصیت‌نامه شهدا و خاطرات هشت سال دفاع مقدس کارکنیم بر روی جوانان ما بسیار تأثیرگذار است.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: افرادی که درراه خداوند به جنگ رفتند و جان خود را در این راه گذاشتند چیزی غیر از رضای خداوند در نظر نداشتند به همین دلیل مؤثر بوده و تأثیرگذار است.

وی بابیان اینکه بیشترین مسائل و مشکلات ایثارگران و خانواده‌های شهدا فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در پیشنهاد دولت به مجلس شورای اسلامی اصلاً موضوع ایثارگران نیامده یعنی اصلاً مسکن و فصل اشتغال نیز گنجانده نشده چه برسد به اینکه درباره فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه ششم توسعه صحبت شده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:  اما مجلس شورای اسلامی به مسئله فرهنگ ایثار و شهادت در برنامه ششم توسعه دقت دارد و مطالبی که قابلیت اجرایی داشته باشد را تصویب خواهیم کرد.

امیرآبادی گفت: بنیاد شهید در پیشنهادی که آورده اصلاً به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت نپرداخته و یا ستاد کل نیروهای مسلح تنها به دو بند در این رابطه اکتفا کرده که در ارتباط با حمایت دولت از ارزش‌ها و حفظ آثار دفاع مقدس بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بحث مسکن، اشتغال و تحصیل رایگان خانواده‌های شهدا حق آن‌ها است، افزود: درصد قوانینی که برای ایثارگران تصویب‌شده کمتر از 25 درصد آن‌ها اجرا می‌شود و 75 درصد قوانین مربوط به ایثارگران، خانواده‌های جانبازان و شهدا اجرا نمی‌شود.

امیرآبادی با اشاره به تصویب شورای فقهی بانک مرکزی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در این شورا  5 تن از مجتهدین که در موضوع مالی و بانکی تبحر دارند درباره معاملات ربوی در کشور بحث و بررسی می‌کنند.
ارسال نظرات