خبرهای داغ:
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه، اعلام کرد: کشتار شیعیان نیجریه اقدامی همسو با اهداف و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۲۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این بیانیه آمده است: در حالی که حضور میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم اربعین حسینی در سال های اخیر، حماسه بسیار بزرگی را خلق کرده که هیچ رسانه ای توان به تصویر کشیدن عظمت این حرکت عظیم را ندارد، تکرار صحنه به خاک و خون کشیده شدن و شهادت تعداد زیادی از مسلمانان عزادار حسینی در کشور نیجریه در این ایام موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

در این بیانیه تصریح شده است: به طورقطع این اقدام همانند کشتار شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونای این کشور در روز عاشورا و محاصره مسجد شیعیان در کادونا و بازداشت اعضای جنبش اسلامی توسط ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در شب تاسوعای حسینی اقدامی همسو با اهداف و سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
جنبش اسلامی نیجریه، شمار شهدای حمله ارتش این کشور به عزاداران حسینی در شهر کانو را، نزدیک به 100 تن اعلام کرد.

نظامیان ارتش نیجریه صبح دوشنبه هفته جاری برای متفرق کردن شیعیانی که در آستانه اربعین حسینی(ع) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار کرده بودند از گاز اشک آور و گلوله های جنگی استفاده کردند. 

هم چنین شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونای این کشور در روز عاشورا با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی به خاک خون کشیده شدند که در این درگیری ها، 18 شهروند نیجریه ای شهید شدند.

ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه در شب تاسوعای حسینی با محاصره مسجد شیعیان در کادونا نیز دست کم 15 عضو جنبش اسلامی نیجریه را بازداشت کردند.

این بیانیه افزوده است: جای تاسف است که دولت نیجریه بر خلاف قوانین بین المللی، سال های متمادی با فریب افکار عمومی و طبق دستور رژیم کودک کش سعودی به دنبال محدود ساختن فعالیت قانونی شیعیان ساکن در مناطق گوناگون این کشور است.

در پایان این بیانیه آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت و عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر(عج) و ولی امر مسلمانان جهان و شیعیان آن منطقه، از درگاه خداوند متعال ظهور عدالت ‌گستر گیتی و انتقام خون این شهیدان را مسالت می کند و به دولت نیجریه شدیدا هشدار می دهد که جوانان شیعه با الگوگیری از شعار «هیهات من الذله»، در برابر حکومت‌ های ظالمانه دست به قیام می‌ زنند و مرگ در این مسیر را بر زندگی ننگین ترجیح می ‌دهند.
ارسال نظرات