خبرهای داغ:
مادر شهید:

همه دغدغه شهید زین الدین تقویت اسلام و انقلاب بود

مادر شهید مهدی زین الدین گفت: همه دغدغه و فکر پسرم تقویت اسلام و انقلاب و عمل به فرمایشات ولی فقیه بود.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۶۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، زينب اسلام‌دوست در گفتگویی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ایشان به همراه برادر شهیدش مجید، از کودکی و دوره نوجوانی اهل مسجد و نماز اول وقت بودند و در دوره جوانی به فعالیت های سیاسی و انقلابی علاقه مند شدند.

وی افزود: در زمانی که مهدی و مجید به مدرسه می‌رفتند همه تلاش من و پدرشان مرحوم حاج عبدالرزاق زین الدین این بود که با نان حلال و با تربیت اسلامی بچه ها را بزرگ کنیم و بسیار خدا را شکرگزارم که توفیق داد دو تن از فرزندانم در مسیر اسلام وانقلاب و قرآن باشند و به فیض عظیم شهادت نائل شوند.

مادر شهیدان زین الدین با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عشق به امام و انقلاب ، مهدی را به سمت فعالیت های جدی تر انقلابی و تشکیلاتی سوق داد، گفت: وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد، مهدی به خاطر نبوغ و استعداد خدادادی اش در جبهه اقداماتی را انجام می‌داد که واقعا ابتکاری بود؛وی جنگ در روز و کندن خندق را در جنگ 8 ساله با صدام مطرح کرد که بنابر گفته همرزمانش در آن شرایط سخت جنگی بسیار به کمک رزمندگان اسلام در جبهه آمد.

وی اضافه کرد: ایشان در سال 59 و ابتدای جنگ به جبهه‌های حق علیه رژیم صدام اعزام شد و در غائله کردستان، همچنین قضایای خلق مسلمان و غائله گنبد نقش موثری را ایفا کرد و در تشکیل سپاه قم  جز افراد موسس و موثر بود و خودش مسئولیت اطلاعات و عملیات را برعهده گرفت.

اسلام دوست همچنین بیان داشت: جنگ که شروع شد مهدی داوطلبانه به جبهه رفت و به دلیل لیاقتی که داشت به عنوان فرمانده تیپ انتخاب شد و پس از آن به دلیل صلاحیت‌های بالای ایشان به عنوان فرمانده لشکر علی بن ابی طالب (ع) انتخاب شد که در آن زمان 23 سال سن داشت؛ مهدی در همان سن و سال و در ایام جنگ ازدواج کرد،  2 سال از ازدواج وی گذشته بود که در سن 25 سالگی زمانی که فرزندشان 2 ساله بود به شهادت رسید.
ارسال نظرات