خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: ایمان و عقیده و فرهنگ شهادت سبب پیروزی کشورمان شد که وظیفه داریم آن را حفظ کرده و انقلاب را روز به روز پررنگ تر کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۴۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید زین الدین با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا اظهار داشت: خداوند انبیای الهی را برای هدایت انسان ها نازل کرد و همه آنها بر جهاد تاکید داشتند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: پیامبر(ص) یک دست قرآن و دست دیگر شمشیر داشت و امام علی (ع)  یک دست نهج البلاغه و دست دیگر شمشیر ذوالفقار داشت که این روش انبیای الهی بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: خداوند پیامبران زیادی برای راهنمایی و هدایت انسان ها فرستاد ، انبیای الهی هرگز احساس ضعف و ناتوانی نکردند و هیچ گاه در برابر دشمن تسلیم و سست نشدند و تنها به رسالت خویش عمل کردند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت شهادت در دین اسلام گفت: شهادت معامله با خداست و خداوند از انسان های مومن اموال وجان شان را می گیرد و در مقابل بهشت را به آنها می دهد و شهدا باید خوشحال باشند چون رستگاری بزرگی شامل آنها شده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: هر ضربه ای که جهادگران به دشمن می زنند نزد خداوند ثبت و ضبط می شود و اجر و پاداش بسیار بالایی دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نسل جوان قم باید به وصیت نامه شهدا عمل کنند، افزود: استان قم بیش از 6 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که اگر وصیت نامه آنها را مطالعه کنیم متوجه می شویم که تنهابرای  رضای الهی از مال و جان خود گذشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان  کرد: جامعه باید به گونه ای باشد که شیربچه هایی را برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت و پرورش دهیم و در برابر استکبار ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: امام راحل تاکید کردند انقلاب برای هیچ کسی نیست و مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند، ولایت فقیه یکی دیگر از ارکان انقلاب است که باید به حمایت و پشتیبانی از آن پرداخت.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا اراده ائمه معصوم(ع) در کل دنیا حاکم باشد، امام خمینی(ره) فرمودند که باید به مردم خدمت شود و مشکلات اقتصادی آنها رفع و هیچ مشکلی نداشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: جهاد، خون می خواهد و برای پیروزی در برابر دشمنان مبارزه نیازاست ، این موضوع سبب پیروزی کشورمان شد، ملت ایران استکبار را نابود کرد و در جنگ تحمیلی با ایستادگی در برابر دنیا ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان  کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر گفت از خدا خواستم که به شهادت برسم، اسلام برای پیروزی خون و شهادت می خواهد و تنها راه سعادت و پیروزی با شهادت محقق می شود.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: امروز در ایران شهدا جایگاه و مزاری دارند که این موضوع دارای پیام هایی است که اگر شهدا از جان خود نمی گذشتند عزت و افتخار نصیب ملت ایران نمی شد.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: باید سخنان شهدا در شهر قم نصب شود ، شهدا وصیت نامه های خواندنی دارند که وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیر آنها گام برداریم.

 مرجع تقلید شیعیان گفت: ایمان و عقیده و فرهنگ شهدا سبب پیروزی کشورمان شد که وظیفه داریم آن را حفظ کرده و انقلاب را روز به روز پررنگ تر کنیم.
ارسال نظرات