به مناسبت سالگرد سفر امام خامنه ای به استان مرکزی/5
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، شرط موفقیت‌ ملت‌ ایران‌ برای‌ ناکامی‌ دشمن‌ به‌ منظور خدشه‌ در بیانات‌ و مبانی‌ امام‌ (ره‌) را عمل‌ آحاد مردم‌ و مسؤولین‌ به‌ وظایف‌ خود دانستند و تأکید کردند: یکی‌ از مهمترین‌ وظایف‌ مردم‌ و مسؤولان‌ حفظ وحدت‌ و یکپارچگی‌ است‌.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۴۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ 26 آبان‌ماه سال 1379  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در جمع پرشور مردم خمین حضور یافتند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در سخنان‌ خود از شهر خمین‌ به‌ عنوان‌ شهر حزب‌الله‌ و انقلاب‌ و زادگاه‌ بزرگترین‌ مرد دوران‌ معاصر یاد نمودند و با اشاره‌ به‌ نقشه‌ اساسی‌ دشمن‌ برای‌ به‌ فراموشی‌ سپردن‌ یاد و نام‌ امام‌ (ره‌) تصریح‌ کردند: به‌ رغم‌ این‌ تلاشها و با هوشیاری‌ ملت‌ ایران‌ و جوانان‌، نام‌ و یاد و راه‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) که‌ توانست‌ نجات‌دهنده‌ این‌ ملت‌ باشد، زنده‌ خواهد ماند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با یادآوری‌ روش‌ قرآن‌ و بزرگان‌ دین‌ در زنده‌ نگهداشتن‌ شخصیت‌ افرادی‌ که‌ برای‌ انسانها راهگشا بودند، افزودند: با وجود تلاش‌ دشمن‌ برای‌ محو آوازه‌ بلند امام‌ خمینی‌ (ره‌) از یاد و خاطره‌ مردم‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ باید همچون‌ آن‌ امام‌ بزرگوار در مقابل‌ دشمن‌ ایستاد.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ مقام‌ و جایگاه‌ کنونی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در منطقه‌ و جهان‌ و اهمیت‌ موضعگیری‌ ایران‌ در مسایل‌ مهم‌ منطقه‌ از جمله‌ فلسطین‌ خاطرنشان‌ کردند: جایگاه‌ و عزت‌ ایران‌ اسلامی‌ به‌ برکت‌ شخصیتی‌ همچون‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) است‌ که‌ توانست‌ با عزم‌، اراده‌، ایمان‌ و توکل‌ بر خدا، اقیانوس‌ عظیم‌ ملت‌ ایران‌ را به‌ حرکت‌ درآورد و با تشکیل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌، این‌ کشور امن‌ برای‌ آمریکا و صهیونیستها را به‌ پایگاه‌ مخالفت‌ و ایستادگی‌ در مقابل‌ استکبار تبدیل‌ کند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، شرط موفقیت‌ ملت‌ ایران‌ برای‌ ناکامی‌ دشمن‌ به‌ منظور خدشه‌ در بیانات‌ و مبانی‌ امام‌ (ره‌) را عمل‌ آحاد مردم‌ و مسؤولین‌ به‌ وظایف‌ خود دانستند و تأکید کردند: یکی‌ از مهمترین‌ وظایف‌ مردم‌ و مسؤولان‌ حفظ وحدت‌ و یکپارچگی‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر این‌ که‌، امروز اکثریت‌ عظیم‌ ملت‌ ایران‌ و جوانان‌ و همچنین‌ مسؤولین‌ و رؤسای‌ سه‌ قوه‌، مرید امام‌ هستند، افزودند: همه‌ کسانی‌ که‌ اسلام‌ و امام‌، عزت‌ ملت‌ ایران‌، آبادانی‌ کشور و موفقیت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را هدف‌ خود می‌دانند، با هر عنوانی‌ برادر یکدیگر هستند.

ایشان‌ با انتقاد از برخی‌ افراد که‌ تحت‌ عناوین‌ حزب‌، گروه‌ و جبهه‌ با سخنان‌ غیر لازم‌ و مفاهیم‌ ناپخته‌ سیاسی‌، زمینه‌ تفرقه‌ را فراهم‌ می‌آورند، تأکید کردند: باید بجای‌ پرداختن‌ به‌ این‌ امور بیهوده‌، به‌ فکر تلاش‌ و کار برای‌ مردم‌ و تولید فکر اسلامی‌ و انقلابی‌ برای‌ جوانان‌ و بازگو کردن‌ حقایق‌ و عظمت‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌ نسل‌ جوان‌ مؤمن‌ بود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ هدف‌ از تحقق‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ بیان‌ کردند و افزودند: امروز فراهم‌ آوردن‌ امکان‌ زندگی‌ آسوده‌ برای‌ مردم‌ در سراسر کشور بویژه‌ نقاط محروم‌ و شکوفاکردن‌ استعدادهای‌ فراوان‌ انسانی‌ کشور، دو هدف‌ عمده‌ و مهم‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و مسؤولان‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ شهر خمین‌، خدمات‌ انجام‌ گرفته‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را یادآور شدند و در عین‌ حال‌ افزودند ، مسؤولین‌ همواره‌ به‌ فکر خدمت‌ به‌ مردم‌ هستند و باید تلاش‌ خود را برای‌ حل‌ مشکلات‌ بیشتر نمایند.

ایشان‌ لزوم‌ همت‌ و احساس‌ وظیفه‌ مردم‌ و جوانان‌ این‌ منطقه‌ را نیز برای‌ برطرف‌ شدن‌ مشکلات‌ خاطرنشان‌ و تأکید کردند، امام‌ (ره‌) از همین‌ شهر، در حالی‌ که‌ پدرشان‌ شهید شده‌ بود و مادر خود را از دست‌ داده‌ بودند، با وجود محرومیت‌ خمین‌، بواسطه‌ همت‌، مجاهدت‌ و خودسازی‌ توانست‌ در قله‌ تاریخ‌ کشور قرار گیرد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنان‌ خود، با اشاره‌ به‌ برنامه‌ دشمن‌ برای‌ رواج‌ فساد و اعتیاد و محروم‌ کردن‌ ملت‌ ایران‌ از سرمایه‌ ارزشمند نسل‌ جوان‌، جوانان‌ کشور را به‌ ارتباط بیشتر با خداوند، توجه‌ بیشتر به‌ تحصیل‌ و حضور در مساجد و توسل‌ به‌ حضرت‌ ولی‌ عصر(عج‌) توصیه‌ کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات