خبرهای داغ:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در مانور زلزله کانون غنچه های هلال که صبح امروز(26 آبان) در کانون شهید یاغچیان ناحیه 4 آموزش و پرورش تبریز برگزار شد، گفت: آموزش های امدادی باید از سنین کودکی ارائه شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۲۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی تاکید کرد: برای نهادینه کردن آموزش های امدادی در مقاطع سنی مختلف، باید فرهنگ سازی لازم از ناحیه دستگاه های مختلف صورت پذیرد .

وی با اشاره به نقش صداو سیما در ترویج آموزش های امدادی و با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای ترویج آموزش های امدادی از طریق صداوسیما، آماده تامین امکانات و تجهیزات وهمچنین مدرسان و مربیان لازم برای ضبط برنامه های آموزشی است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری صداوسيما امکان تولید و پخش برنامه های آموزشی فراهم شود.

کنعانی در ادامه با اشاره به زلزله اخیرتبریز، خاطر نشان کرد: معمولا پس از وقوع زلزله مردم بیشتر به فکر آموزش های امدادی می افتند و پس از گذشت مدتی از زمان وقوع زلزله ها، حساسیت به آموزش های امدادی کمتر می شود که باید با ایجاد حساسیت های لازم، همواره مردم را به فراگیری آموزش های امدادی از کانال های مختلف از جمله صداوسيما و رسانه ها و مطبوعات ترغیب کرد.

 

مدیرعامل هلال احمر استان با قدردانی از آموزش و پرورش، بهزیستی و آتش نشانی در جهت برگزاری مانور زلزله در مهد کودک ها و کانون ها، افزود: در سطح استان در مجموع 125 کانون غنچه های هلال فعال است که 25 تا از اینها مربوط به کانون های پیش دبستانی آموزش و پرورش و 100تای دیگر مربوط به مهد کودک ها بوده که با هماهنگی بهزیستی فعالیت می کنند.

در این روز مانور زلزله با شرکت کانون غنچه های هلال شهید یاغچیان برگزار و در آن کودکان با نحوه پناهگیری و خروج اضطراری و اطفا حریق و خودروها و تجهیزات امدادی اعم از بالگرد و آمبولانس، سگ زنده یاب و شماره تلفن اضطراری هلال احمر(112) آشنا شدند.

ارسال نظرات