یک تحلیل اقتصادی نشان می دهد که عوامل مختلفی می تواند موجب افزایش ۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۲۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاتالیزورهای مختلفی می تواند در طول دوره 4 ساله ریاست جمهوری ترامپ قیمت جهانی طلا را با افزایش 50 درصدی به 2000 دلار در هر اونس افزایش دهد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا که پس از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا سطح 1337 دلاری افزایش یافته بود بعدا با افت شدیدی روبرو شد و به مرز 1200 دلاری نزدیک شده است.

 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا می تواند آثار روانی زیادی بر بازارهای بین المللی داشته باشد و موجب افزایش نگرانی و نااطمینانی در بین سرمایه گذاران بین المللی شود.


ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که بدون تجربه سیاسی یا سابقه نظامی وارد کاخ سفید می شود و همین مساله موجب نگرانی های زیادی شده است. ترامپ قطعا مهارت های رهبری کافی را نخواهد داشت و تنها یک تاجر و فعال اقتصادی موفق بوده است ولی اداره کشور و اداره کسب و کار و فعالیت تجاری دو مقوله کاملا متفاوت است.


ترامپ قول داده است تا مالیات شرکتها را از 35 درصد به 15 درصد کاهش دهد. آمریکا هم اکنون سومین نرخ بالای مالیاتی در جهان را دارد. این اقدام اوباما موجب افزایش درآمد آمریکایی ها خواهد شد و از سوی دیگر دولت را با کسری بودجه بیشتری روبرو خواهد کرد.


بی شک افزایش نااطمینانی در بازارهای بین المللی عامل مهمی برای رشد تقاضا و قیمت طلا به شمار می رود.


عامل مهم دیگری که می تواند موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در دوره ریاست جمهوری ترامپ شود، رشد بدهی های ملی خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های ترامپ موجب رشد فزاینده بدهی های ملی آمریکا خواهد شد. بر اساس برخی برآوردهای اقتصادی، طرح ترامپ موجب افزایش هزارها میلیارد دلار به بدهی های ملی آمریکا خواهد شد و افزایش بدهی ها به معنای کاهش ارزش دلار و رشد تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.


گزارش سایت طلا می افزاید، افزایش بدهی ها و کسری بودجه از سوی دیگر موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا نیز خواهد شد و سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق خواهد داد.


ترامپ قصد دارد طی 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در پروژه های زیر ساختی آمریکا هزینه کند.

ارسال نظرات