فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی:

پیروزی نماینده اصولگرا بدون دوپینگ در انتخابات آینده خواب و خیال است

فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی گفت: دکتر روحانی در شرایطی قرار دارد که هیچ رقیبی ندارد و اگر نماینده اصولگرایی بدون دوپینگ در انتخابات آینده پیروز شود جزو خواب و خیال است.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۹۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین رحمت‌الله بیگدلی در نشستی با عنوان سیاست خارجی دولت در نظام اسلامی که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اسلام را دین سیاست، تشریح و حکومت دانست و اظهار کرد: اسلام نظامی فراگیر است و برای تمام ابعاد زندگی از معاش تا معاد برنامه دارد.

وی افزود: در حوزه اداره جامعه نیز اسلام برنامه و قانون دارد که این احکام و مقررات براساس حکومت صالح پایه گذاری شده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در تفکر اسلامی حاکم اصلی خداست گفت: هدف از این نوع حکومت سلطه فرد، قبیله، جناح و ... بر جوامع بشری نیست، بلکه هدف اجرای قوانین براساس حدود و مقررات اسلامی در جامعه است.

حجت الاسلام بیگدلی هماهنگی در تفکر و عقیده را نشانه پیوند افراد جامعه دانست و افزود: در تفکر اسلامی پیوستگی عقیده معیار هبستگی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز یکی از اصول اساسی اسلام است یادآور شد: در زندگی مسالمت آمیز است که می توان ندای اسلام را به راحتی به اقصی نقاط جهان رساند زیرا هرگونه برخورد نادرست با غیرمسلمان نتیجه عکس می دهد.

استاد دانشگاه وجوب وفای به عهد را یکی دیگر از اصول اساسی اسلام براساس آیات و و روایات خواند و گفت: حکومت اسلامی باید قراردادهای خود را محترم بشناسد. رعایت حرمت قراردادها واجب است.

آتش زدن سفارت خانه ای در کشور ما خلاف سیره ائمه و حکومت اسلامی است

حجت الاسلام بیگدلی ادامه داد: زمانی که قراردادها و معاملات بین المللی را امضا کردیم، معتقدیم که باید امنیت آن را حفظ کنیم، در نظام اسلامی که مردم و دولت از هم منفعک نیستند، اینکه سفارت خانه ای را به آتش بکشند خلاف سیره ائمه و حکومت اسلامی است.

وی اسلام را دینی فراگیر، جهانی و همیشگی دانست و خاطرنشان کرد: التزام به دین امری اختیاری است و ما نمی توانیم کسی را مجبور به پذیرفتن دین اسلام کنیم، اگرچه دعوت اسلام به حق و عدالت از دیگر اصول اساسی اسلام است.

حجت الاسلام بیگدلی عدالت خواهی را از اصول حاکم بر سیاست داخلی و خارجی اسلام بیان کرد و افزود: براساس مجموعه اصول تفکر اسلامی، سیاست خارجه دولت در نظام اسلامی مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز با همه مردم جهان است.

فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما بدنبال نظام اسلامی هستیم که دولت و حکومتش سرجنگ با دنیا نداشته باشد اضافه کرد: همزیستی مسالمت آمیز با دنیا مقدمه ای برای رساندن پیام دین اسلام با جهان است.

توافق برجام، توافقی یک جانبه نیست بلکه توافق 1+ 5 است

وی با اشاره به اینکه سیاست های نادرست دولت گذشته منجر به این شده بود که دولت کنونی دو گزینه در ابتدای شروع فعالیتش جزء جنگ و مذاکره نداشته باشد، گفت: دولت به جای اینکه کشور را وارد جنگ کند از گزینه مذاکره استفاده کرد. مذاکره میدان جنگ نیست بلکه میدان بده و بستان است، چیزی می دهی و در مقابلش چیزی میگیری.

حجت الاسلام بیگدلی در پاسخ به سوال دانشجویی که در رابطه با موفقیت ترامپ و موضوع برجام از وی سوال کرد، گفت: توافق برجام، توافقی یک جانبه نیست بلکه توافق 1+ 5 است و به شورای امنیت راه یافته است و براساس سخنان اخیر موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حتی اگر ترامپ هم بخواهد کاری در رابطه با توافقات و برجام انجام دهد، ذره ای از برجام کم نمی شود.

کار سرداران دیپلماسی کشورمان، کمتر از سرداران دوران جنگ نیست

وی با بیان اینکه کار سرداران دیپلماسی کشورمان، کمتر از سرداران و فرزندان ما در دوران جنگ نیست، گفت: نام سرداران دیپلماسی کشورمان در تاریخ کشورمان همچون سرداران دوران دفاع مقدس خواهد درخشید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر مبنی بر اینکه با موفقیت ترامپ، اگر یک اصولگرا پیروز عرصه انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران شود سرنوشت برجام چه خواهد شد ،گفت: دکتر روحانی در شرایطی قرار دارد که هیچ رقیبی ندارد و اگر نماینده اصولگرایی بدون دوپینگ در انتخابات آینده پیروز شود جزو خواب و خیال است.

ارسال نظرات