مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان:

برگزاری جشن خودکفایی یک هزار خانوار مددجو در زنجان

جشن خودکفایی یک هزار خانوار مددجو همزمان با دهه فجر در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۸۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از برگزاری جشن خودکفایی یک هزار خانوار مددجوی زنجانی همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: 4 درصد از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

هدایت صفری با اشاره به فعالیت 37 ساله کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد حلقه واسطه بین مردم و محرومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه کمیته امداد در خارج از کشور الگوهای برتر حمایتی را در توانمندسازی محرومان ارائه می‌کند، افزود: در داخل کشور نیز این نهاد کارآفرینی، توانمندسازی و رفع محرومیت را را سرلوحه کاری خود قرار داده و به موفقیت‌های بسیاری در این زمینه دست یافته است.

صفری با اشاره به اینکه امسال نیز توانمندسازی 5 درصد از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و خروج آنها از چرخه حمایتی در دستور کار است، اظهار داشت: امسال جشن خودکفایی یک هزار خانوار مددجو در دهه فجر برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در سایر حوزه‌ها از جمله ازدواج، فرهنگی، آموزش خانواده‌ها، توسعه بیمه‌های اجتماعی تصریح کرد: توسعه ارائه خدمات در حمایت از ایتام و افزایش حوزه سبک زندگی دینی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

وی با اشاره به اینکه از نظر خانواری 8.7 درصد خانوارهای استان و 4 درصد از کل جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: این آمار شامل 22 هزار خانوار با جمعیت 40 هزار نفر است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد در 91 درصد از روستاهای استان زنجان خدمت‌رسانی میکند، افزود: این آمار شامل یک هزار و 600 یتیم، 3 هزار و 100 دانش‌آموز و 592 دانشجو و 519 بیمار صعب‌العلاج است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش آسیب‌های اجتماعی سرمایه اجتماعی را کاهش می‌دهد، گفت: کمیته امداد نیز به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انباشت فقر در جامعه موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به فقرزدایی نیست و ریشه‌کنی فقر از جامعه نیازمند همکاری همگان به ویژه ائمه جمعه است.

صفری با اشاره به برخی از مشکلات مددجویان زیرپوشش این نهاد گفت: هم اکنون 700 نوعروس در نوبت دریافت ازدواج هستند که کمک هزینه اهدایی از سوی کمیته امداد کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر قرار گرفتن فقرا در اولویت مصرف زکات افزود: فقرزدایی نیازمند برنامه‌ریزی درست و همکاری همه بخش‌ها است.

ارسال نظرات