طرح یک ساعت با محیط بان روز گذشته در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه 3 روستای حاشیه منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان با حضور محیط بانان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۸۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان از اجرای طرح "یک ساعت با محیط بان" در سه مدرسه شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: طرح "یک ساعت با محیط بان" در راستای آشنایی دانش آموزان ساکن حاشیه مناطق تحت مدیرت با اهداف، وظایف، مسئولیت‌هاو فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بویژه شغل محیط‌بانی اجرا می‌شود.

سید رضا موسوی مشکینی افزود: اجرای این طرح سبب ایجاد تعامل موثر با جوامع محلی شده و در حفاظت از محیط زیست بویژه حفاظت مناطق تحت مدیریت و حفظ گونه های جانوری مثمر ثمر واقع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح در استان زنجان روز گذشته محیط بانان شهرستان ماهنشان با حضور در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه روستاهای اکیز قشلاق، قوزلو و بلندپرچین درحاشیه منطقه حفاظت شده انگوران در شهرستان ماهنشان از نزدیک با دانش آموزان دیدار و آموزش های لازم را در زمینه حفاظت از محیط زیست ارائه نمودند.

موسوی با اشاره به اینکه شغل محیط بانی یکی از شغل های حساس و جذاب در دنیا است گفت: در این طرح در خصوص شغل محیط بانی توضیحات لازم توسط خود محیط بانان به دانش آموزان ارائه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به اجرای این طرح در تمامی شهرستانهای استان اشاره و تصریح کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در طول سال تحصیلی 95-94 این طرح ابتدا در تمامی مدارس شهرها و روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت سازمان و در ادامه در سایر مدارس استان اجرا خواهد شد

ارسال نظرات