بانو کرمانی در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)

همه تاریخ پاک سرشتان روزشان روز زینب(س) است/حضرت زینب(س) سلطان استقامت است

مدیر کل اموربانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایام محرم و صفر روز صبوری، استقامت روز بزرگی، زیبایی و روز همه خوبی ها است حضرت حسین(ع) سلطان عشق و حضرت زینب(س) سلطان استقامت است.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۶۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، خانم دکتر طوبی کرمانی مدیر کل اموربانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س) در سنندج سخنان خود را با طرح این سوال که امروز نه روز ولادت و نه روز وفات حضرت زینب است اما چرا چنین مراسمی برگزار شده است، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسم باشکوهی با نام حضرت زینب(س) نشانگر این مطلب است که انسانهای بزرگ در تاریخ محصور در زمان و مکان و متعلق به قوم ملتی نیستند بلکه متعلق به همه تاریخ و در تاریخ ماندگارند.

وی به ویژگی هایی که انسان را در تاریخ ماندگار می کند اشاره کرد و گفت: همه این ویژگی هایی که ذکر می شود از خصوصیات حضرت زینب کبری(س) و ایشان مصداق بارز همه این فضایل می باشند.

عضو هیئات علمی دانشگاه تهران گفت: ویژگی هماهنگ بودن عمل و نظر که در قرآن کریم و حدیث نبوی نیز به آن اشاره شده است از ویژگی انسان های ماندگار در تاریخ است.

وی بیا داشت: قرآن کریم که همان الگوی نظری است و عترت که الگوی عملی است به مثابه دوبال یک پرنده هستند که فقط در صورت دارا بودن هر دو گزینه فرد به فلاح و رستگاری و مقصد خود در دنیا و آخرت می رسد و فقط با یکی از این دوبال نمی شود به پرواز و سرمنزل مقصود رسید.

بانو کرمانی ویژگی دوم انسانهای ماندگار در تاریخ را آگاهانه قدم برداشتن عنوان کرد و گفت: این آگاهی یک احساس عمیق قلبی و شوق درونی ایجاد می کند و حرکتی مناسب با آن آگاهی صورت می پذیرد.

مدیر کل اموربانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: خود را همیشه در محضر خداوند دیدن و اینکه عالم حضر خدا است از ویژگی دیگر این چنین انسان هایی می باشد و چنین پروای درون اجازه هیچ گونه گناهی بر آنها نمی دهد.

وی گفت: غالب رفتار و کردار افراد با ملاحضه دیگران است یعنی اینکه متناسب با اینکه با چه کسی و در چه مکانی باشد فرد رفتارش را تغییر میدهد اما انسانهای ماندگار در تاریخ از آن جمله افرادی هستند که همواره خود را در محضر خدا می بینند و همیشه رفتار؛کردا ر و عملشان الهی است نه برای خواست و بر اساس ملاحضه افراد.

وی خلق و خو را از دیگر ویژگی های انسان های ماندگار عنوان کرد و ادامه داد: این چنین انسانهایی قبل از مرگ ظاهری و مادی خودشان تن مادی خود را می میرانند تا روحشان وسعت و توان واقعی و حقیقی خود را پیدا کند، همانگونه که حضرت علی(ع) می فرمایند همه ما مردگانیم وقتی میمیریم بیدار می شویم.

بانو کرمانی افزود: بنابراین ماندگاران در تاریخ روح بزرگی دارند نه خانه مادیات بزرگ و عظیم .

مدیر کل اموربانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: بعد از تمامی این مراحل افراد ماندگار و انسان های بزرگ در تاریخ وجه خداوند میشوند یعنی نماینده،روایتگر و حکایتگر خداوند می شوند و خدا را می شناسانند آنجاست که هلاک و نابودی مادی ندارند و همیشه زنده تاریخ هستند.

وی بیان کرد: قرآن کریم چه زیبا در مورد شهدا می فرماید: مپندارید آنان مرده اند بلکه زنده هستند و نزد پروردگار خود روز می خورند و این نشان میدهند آنان وجه خدا هستند و همه این ویژگی ها به دو ویژگی برمی گردد که این بزرگ مردان و زنان اهداف بلند دارند و برای رسیدن به این اهداف به هر وسیله ای تمسک نمی جویند.

کرمانی خاطر نشان کرد: همه تاریخ پاک سرشتان روزشان روز زینب(س)، روز استقامت،صبر،دانایی و روز همه زیبایی ها است.

عضو هیئات علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: ایام محرم و صفر روز صبوری،استقامت روز بزرگی و روز زیبایی و همه خوبی ها است حضرت حسین(ع) سلطان عشق و حضرت زینب(س) سلطان استقامت است.

ارسال نظرات