خبرهای داغ:
یک کارشناس:

از شروط اقتصاد مقاومتی، حلال خواری و رعایت انصاف در بازار اسلامی است

محمدی گفت: یکی از شرایط مهم اقتصاد مقاومتی علاوه بر کار و تلاش و کوشش توجه به حلال بودن کسب و درآمدها و رعایت انصاف در بازار اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۵۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از چشم برخوار یک کارشناس دینی شب گذشته در جمع مردم در مسجد جامع دولت آباد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت این دو موضوع، گفت: کتاب پدیده ای است مقدس که در طول تاریخ بشر کتب در بردارنده وحی الهی و مشتمل بر آموزه های انبیاء و ائمه علیهم السلام ما برای هدایت و نجات و رشد بشر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: کتاب حقیقتی انکارناپذیر است که هیچ چیز جایگزین آن نشده و نمی شود و حتی در فضای مجازی هم خمیرمایه و محتوای ارائه شده همان کتاب ها است اما با قالب دیگر و در گستره ای فراگیرتر، بنا بر این توصیه می شود فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در زندگی مان زنده نگه داریم و نگذاریم امور سرگرم کننده و بعضا بی فایده جای کتاب و مطالعه را بگیرد.

وی با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی و علامه جعفری، تاکید کرد: در هنگام مطالعه باید از دریای عظیم مولفات عالمانی چون علامه طباطبایی ها و جعفری ها و مطهری ها برای هدایت در تمام شئونات زندگی بهره ببریم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود همگان را به داشتن تقوا توصیه کرد و گفت:یکی از موضوعات مهم، تقوا بر اساس تقوای انقلابی و با تقوا بودن به عنوان شاخصه انقلابی گری، مساله و موضوع تقوای اقتصادی است که روی خطاب و سخن در این باب در مقام اول به مسوولان و متولیان امر است و اولویت؛ معیشت و اقتصاد مردم است که در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، مهم ترین عمل در این مسیر رعایت تقوای اقتصادی و پرهیز از تصرفات ناصحیح و غاصبانه و خائنانه در بیت المال است.

این سخنران اضافه کرد: دیگری پرهیز از هزینه های تجملاتی و تشریفاتی در مراکز و ادارات و نهادهای دولتی است و در مرتبه دوم روی سخن با مردم است که باید بدانیم همه ی ما آحاد جامعه هم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقدام و عمل مورد خطاب مقام عظمای ولایت هستیم و وظایفی هم متوجه عموم مردم است.

محمدی در اشاره به وظایف مردم به معاونت و همکاری به منظور شکوفایی اقتصاد جامعه با مسوولان،رعایت اعتدال در هزینه های زندگی ها و پرهیز از اسراف و تبذیر؛به خصوص در انرژی و به ویژه در مصرف آب و سایر موارد اشاره کرد.

وی اظهار کرد: نکته آخر این که یکی از شرایط مهم اقتصاد مقاومتی علاوه بر کار و تلاش و کوشش توجه به حلال بودن کسب و درآمدها و رعایت انصاف در بازار اسلامی است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار