امام‌جمعه قوچان بیان داشت: مردم کشور عراق در گذشته به این باور رسیده بودند که در اربعین باید قیام جدی کرد و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران تمام شیعیان به این نتیجه رسیدند که باید عظمت اربعین را درک و پیاده این مسیر را تا کربلا طی کنند.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۳۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی در مراسم افتتاح نمایشگاه «از غدیر تا ظهور» در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: نگاه به آیات الهی و روایات معصومین نشان می‌دهد که خداوند تبارک و تعالی ظرفیتی در وجود انسان قرار داده و انسان از همان بدو تولید متقی است.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک‌وتعالی قرآن را برای همه بشر خلق کرده و تنها مخصوص مسلمانان، انسان‌های عالم و دارای معرفت نیست، تصریح کرد: همه می‌توانند این کلام الهی را مورداستفاده قرار داده تا هدایت شوند و از این مسیر چیزی ارزشمند کسب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با تأکید بر اینکه انسان از روز اول حداقل تقوا را در وجود خود دارد، گفت: مسیحی‌ها انسان را هنگام تولد ناپاک و گناهکار قلمداد می‌کنند و به این دلیل پس از طی چند سال عمر غسل‌تعمید انجام می‌دهند اما مسلمانان اعتقاد دارند انسان هنگام تولد پاک، منزه و متقی است.

دستجردی با بیان این مطلب که انسان از همان ابتدا ظرف تقوا در وجودش نهادینه‌شده است، بیان کرد: انسان‌سازی، خدمت به هم نوع، علم، کار و ظلم نکردن به دیگران در تقوا قرار دارد و ظرف تقوا همه‌کارهای اجتماعی را درست می‌کند به شرطی که ابتدا خودِ فردی را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه باید از این ظرف نگهداری کرده و آن را تربیت کنیم، تأکید کرد: عنصر وراثتی و مؤلفه‌های دینی همراه با مسائل تربیتی دو شاخص و عنصر در این مسیر است و مؤلفه‌های دینی آن‌چنان روشن و متقن در دست ما قرار دارد که می‌تواند وراثت و ژن را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

امام‌جمعه قوچان پیامبران و امامان معصوم(ع) را بیان‌کننده مصداق‌ها برای انسان و نشان‌دهنده مسیر دانست و افزود: جامعه امروز یک جامعه دهکده‌وار شده و انسان‌ها از همه احوالات مطلع و در همه زمینه‌ها با یک تلنگر می‌توانند تحقیق و بررسی داشته باشند.

دستجردی با تأکید بر اینکه اگر امروز می‌خواهیم امام زمان (عج) ظرف ما را انتخاب کند باید از آن مواظبت کرده تا هر چیز آلوده و نامربوطی به آن وارد نشود، گفت: انسان‌هایی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند دارای موقعیت اجتماعی بودند اما تربیت‌شده دین بوده و دین تنها لق‌لق زبانشان قرار داشت.

وی با بیان این موضوع که تربیت‌شدگان دین هر جا وظیفه بدانند خود را سپر کرده و در برابر خطر می‌ایستند، عنوان کرد: باید وجود ائمه را به‌طور دائم در کنار خود احساس کنیم و این به یک باور تبدیل شود که در کنار ائمه به آرامش‌خواهیم رسید و این‌گونه تربیت درست می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان تأکید کرد: مردم کشور عراق درگذشته به این باور رسیده بودند که در اربعین باید قیام جدی کرد و امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران تمام شیعیان به این نتیجه رسیدند که باید عظمت اربعین را درک و پیاده این مسیر را تا کربلا طی کنند.

دستجردی با اشاره به اینکه درد بوده که مردم مدینه و کوفه نتوانستند بودن در کنار امام زمان خود را احساس کنند، تصریح کرد: جامعه امروز مدرنیزه بوده ولی انسان‌ها در آن متحیرند و درد تحیر نبود این دو عنصر تربیت دینی و حس امام معصوم(ع) در وجود خود است که می‌توان با این دو تحیر را از بین برده و آرامش را نصیب خود و جامعه کنیم.

وی آرامش را هدف نهایی دانست و حرکت امام حسین (ع) را برای آرامش جامعه و نزدیک‌تر شدن مردم به خدا برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها