خبرهای داغ:
مسؤول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

31 موکب استان قم به زائرین اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

مسؤول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: 31 موکب از استان در مراسم زیارت اربعین به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۸۴۰۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مراد حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی، اقامه نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر ستاد اربعین حسینی استان که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی در زیارت اربعین اظهار کرد: در جلسات مختلفی که برای زیارت اربعین در نهادهای مختلف برگزار شده است، از استان قم انتظار پرداختن به مسائل فرهنگی را دارند، متأسفانه در بخشی از آن غفلت صورت گرفته است، اگرچه پذیرایی خوبی از سوی موکب‌های استان قم در زیارت اربعین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 31 موکب از استان قم در مراسم زیارت اربعین به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند. این استان نسبت به استان‌های دیگر کشور، موکب‌های بیشتری در برنامه زیارت اربعین دارد.

وی گفت: اداره تبلیغات استان قم هم مجوزهایی برای تعدادی از موکب‌های استان برای خدمت‌رسانی به زائرین در مرز مهران و نیز در مسیر راه‌های عبوری زائرین صادر کرده است و این موکب‌ها از زائرین به‌خوبی پذیرایی می‌کنند.

مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: برخی از موکب‌های استان در داخل شهر قم به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند، همچنین سه موکب هم برای خدمت‌رسانی به زائرین در بلوار پیامبر اعظم(ص) مجوز دریافت کردند. یک هیأت دانش‌آموزی نیز در منطقه پردیسان از اداره تبلیغات مجوز گرفت.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات در راستای کار فرهنگی تعدادی پایگاه را در ایام اربعین در اطراف حرم حضرت معصومه(س) ایجاد کرده است که فعالیت این پایگاه‌ها طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

حیدری با اشاره به ضعف فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زیارت اربعین اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی در این ایام صورت گرفته‌ ضعیف است.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث تامین بسته‌های فرهنگی از همه ادارات به‌خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع داریم خاطرنشان کرد: خیرین کمتر برای کارهای فرهنگی هزینه می‌کنند، دستگاه‌های دولتی باید در کارهای فرهنگی وارد شوند و مردم را به هزینه کردن در این حوزه تشویق کنند.
ارسال نظرات