راننده خوش ذوق میاندوآبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، اقدام به راه اندازی کتابخانه ای کوچک در داخل خودوری خود کرده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۸۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ظهر یک روز پاییزی بود، در ایستگاه منتظر تاکسی بودم، تاکسی زرد رنگی در مقابل ترمز می کند، سوار تاکسی می شوم، نخستین چیزی که توجه من را به خود جلب می کند، کتاب هایی است که در پشت صندلی برای مطالعه قرار داده شده است.

خود را به راننده تاکسی معرفی می کنم ولی وی راضی نمی شود تا نام خود را بگوید و اینگونه می گوید: این کتاب ها که می بینید برای مطالعه در پشت صندلی ها که به عنوان کتابخانه کوچک سیار هستند، قرار داده شده اند.

این راننده خوش ذوق با تاکید بر اینکه متاسفانه همه سرگرم گوشی های موبایل و ... شده اند، گفت: من می خواهم به نوبه خود حداقل برای یک صفحه هم که شده در افزایش میزان مطالعه در جامعه گام بردارم.

وی اظهار کرد: مردم و مسافران نیز استقبال خوبی از این کتاب ها می کنند و هر کس سوار تاکسی می شود، برای نگاه کوچکی هم که شده، کتاب ها را ورق می زند.

سرگرم این صحبت ها که بودم، به مقصد رسیده و پیاده می شوم و در ادامه مسیرم با خود این فکر را می کنم که هر کسی می تواند در حد توان و بضاعت خود، سفیری فرهنگی باشد و نقش خود را در افزایش میزان مطالعه و سطح آگاهی مردم بالا ببرد.

گفتنی است پیش از این نیز امیرعلی محمودی مسئول کتابخانه عمومی شهر چهاربرج نیز، در اقدامی ابتکاری و جالب، خودروی شخصی خود را تبدیل به کتابخانه سیار کرده بود و کتاب هایی با موضوعات مختلف را با خودروی خود کوچه به کوچه و خیابان به خیابان می گرداند و شهروندان چهاربرجی از کتاب های این کتابخانه سیار به امانت گرفته و مطالعه می کردند.

ارسال نظرات