امام جمعه بافق گفت: مدیران و مربیان مدارس باید شرایطی ایجاد کنند که دانش آموزان گرفتار آسیب های اجتماعی و از جمله اعتیاد و مصرف مواد مخدر نشوند.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۸۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیجاز بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی "امام جمعه بافق" با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بحث بسیار مهمی در جامعه است اظهار داشت: ماموریت مهم پیشیگری از آسیب های اجتماعی و غافل نشدن از این مقوله، از جمله اهداف و ماموریت های مربیان و مدیران آموزشگاهها در قبال جامعه بوده و غفلت از این موصوع بسیار مهم، مساوی با آسیب دیدن دانش آموزان است.
امام جمعه بافق هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی را فرصت مغتنمی در این خصوص دانست و گفت: مدیر مدرسه باید با تشخیص بالا و به موقع بتواند مداخله موثر بکند تا دانش آموزان را از لغزش و گرفتاری در دام آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به موادمخدر سنتی و صنعتی برحذر دارد.
وی با تاکید بر آموختن مهارت ' نه ' گفتن، به دانش آموزان خاطرنشان کرد: انتقال این مهارت و مقاومت در برابر تشویق های افراد ناباب به جوانان و نوجوانان میهن اسلامی تنها با سخنرانی حاصل نمی شود بلکه بایستی در کلاس های درس، آموزش این مهارت به صورت عملی و با تمرین فضای واقعی اجتماع صورت گیرد.
امام جمعه بافق با بیان اینکه دانش آموزان هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند گفت: شناخت این ویژگی ها به مدیران کمک می کند تا با استفاده از ابزار تشویق و نیز ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس،به کمک آنها بیایند و طوری برنامه ریزی کنند که دانش آموز احساس غرور کند و خود را افتخار جامعه بداند.
وی افزود: رفتارها و حالات روانی دانش آموزان از موضوعات با اولویت بالا در مدارس است که مدیران مدارس و سایر دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت بایستی توجه جدی نسبت به این مقوله داشته باشند تا آینده سازان کشور، امروز به دور از آلودگیها و آسیب های اجتماعی به بالندگی برسند.
سلیمانی خاطر نشان کرد: در این برهه از زمان که انواع مواد مخدر بلای جان فرزندان و خانواده ها شده است نه تنها آموزشگاهها بلکه همه دستگاههای ذیربط اعم از پلیس،مراکز فرهنگی و ورزشی، والدین و روحانیت موظف به برقراری زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد فرزندان این مرز و بوم هستند.
ارسال نظرات