سازمان بسیج رسانه استان خراسان‌رضوی همزمان با اکران فیلم سینمایی "یتیم‌خانه ایران" بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۷۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی همزمان با اکران فیلم سینمایی "یتیم‌خانه ایران" بیانیه‌ای صادر کرد که متن ان به شرح زیر است:
 
زمان وقت حدوث وقایع است و کاتبان هزاره سوم تصویرگران قاب نقره‌ای، همانا روایتگران این محدثات هستند در این عصر پر طمطراق؛ گاه وقوف در زیبائی‌ها گاه فرصتی برای به رخ کشیدن رشادت‌ها و شهادت‌ها و گاه وقایع‌نگاری‌های مظلومیت‌های این مرز و بوم فراگستر به پهنای آسمان هماوردی‌ها و شجاعت‌ها و غیرت‌های بی‌نظیر؛ "یتیم‌خانه ایران" از جنس همین درد نگاری‌های مظلومیت ملت مسلمان ایران است.

سده‌ای گذشت؛ چه سخت و چه سهل اما آنچه می‌توان از آن گفت همین روایتگونه‌های ارزشمند است؛ همین در قاب جان و معنا کشیدن‌ها، همین روایت‌های فتح و مظلومیت و ایثارها، رسالت رسانیدن پیام و ایفای نقش یک رسانه مردمی و ملتی بودن پر واضح است که چه استادانه این هماوردی‌ها و صبر طاقت‌ها را به تصویر کشانیدید، کهنه زخمی که سال‌ها آن را از پازل صبر و تحمل نقشه ایران کنار گذاشته بودند. مخفی نکرده بودند؛ فراموش کرده بودند، درد و رنجی متحمل شده مردمان ما از ظلم قاصبان و استعمارگران و این‌بار استعمار پیر و کهنه سیاست جهان انگلستان؛ زحمات ارزشمند در هر سکانس تجلی‌گر این واقعه است، توشه تعهد و انجام، پلان در پلان هویدا و پر معناست کلام روایی، شات در شات، هر موضوع موجود است.

میزانسن در پردازش، دکوپاژ در حرکت‌های هر هنرور و هنرمند مشهود؛ متن یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر و سرانجام هنر کارگردان، به قوام آوردن این ایده ارزشمند، قالب متن در حرکت زهی سعادت ارزشگذار این به رخ کشیدن روایتی از روایت‌هایی از جنس خودمان هستیم.

آرزومند موفقیت برای همگی دوستان پرتلاش در عرصه هنر والای ارزشمند هنر هفتم بوده، تقدیر از زحمات خوب ابوالحسن طالبی و همه عوامل این فیلم پر معنا، چه در صحنه و چه در پشت صحنه، امید به مداومت در تلاش‌های اینگونه از همه هنرمندان ارزشمند ایران اسلامی در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم، ارواحنا لمقدمه الفدا (عج).
 
پرفتوح باد یاد شهدا و امام شهدا برقرار باد پرچم پرآوازه ایران اسلامی در زیر سایه الهامات مدبرانه و هوشمندانه پدر دلسوز امت؛ «حضرت آیه الله العظمی خامنه ای».
ارسال نظرات
پر بیننده ها