خبرهای داغ:
در یادواره شهدای مدافع حرم انجام شد؛

گرامیداشت بسیجی شهید محمد حسین سراجی در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم

یادواره شهدای مدافع حرم با گرامیداشت یاد شهید سراجی در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۵۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نهمین یادواره شهدا با عنوان «... تا وصال» گرامیداشت شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهید والامقام محمدحسین سراجی در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: برگزاری این مراسم در آستانه اربعین سالار شهیدان و در زمانی که مشتاقان زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در حال عزیمت به کربلای معلی هستند، شور و حال مضاعفی به این محفل بخشیده است.

علی‌رضا باقری ثالث افزود: اگر امروز در کمال امنیت و آرامش عاشقان زیارت اربعین به عتبات سفر می‌کنند به خاطر شجاعت و جانفشانی‌هایی است که مدافعان حرم طی چند سال اخیر از خود نشان داده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) در سوریه تصریح کرد: جوانان غیور کشور همچون شهید سراجی که امروز در محضر خانواده معظم ایشان هستیم در لبیک به فرمان رهبری معظم انقلاب مشتاقانه عازم این جبهه شدند و نشان دادند که راه سرخ شهادت همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله سیدکاظم مصطفوی‌نیا از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت دفاع از حرم، اولیای الهی از جمله ائمه معصومین(ع) را واسطه میان وجود پروردگار متعال و این جهان عنوان کرد و گفت: دفاع از حریم حرم اهل بیت(ع) دارای اهمیت بسیاری است.

وی دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) را ضروری و مهم دانست و افزود: حرم مطهر حضرت زینب(س) دارای اهمیت زیادی است چرا که در مکاشفه دقیق یکی از بزرگان دیده شده که وجود مقدس حضرت حجت(عج) در حرم عمه سادات مشغول زیارت است و به این حرم نورانی عنایت دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جوانانی که افتخار پیروی از این مکتب را دارند امروز در عرصه دفاع از حرم حاضر می‌شوند و به فیض شهادت می‌رسند.

مصطفوی‌نیا اظهار امیدواری کرد؛ خون این شهیدان مدافع حرم هر چه زودتر به ثمر نشسته و به زودی نابودی داعش و آل سعود مرهمی برای قلوب دردناک خانواده‌های معظم آنان باشد.

همسر شهید محمد حسین سراجی نیز در سخنان کوتاهی با بیان خاطراتی از سیره این شهید والامقام، همسری این شهید را برای خود افتخار دانست و گفت: آن هنگامی که مقام معظم رهبری فرمان دادند تا از حریم حرم دفاع شود، شهید سراجی عازم سوریه شد و در آنجا به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: هر چند دوری از این شهید سخت است، اما اگر باز هم زمان به عقب برگردد، من و این شهید راهی جز این را انتخاب نخواهیم کرد.

اجرای مراسم شعرخوانی توسط سیدمحمد جواد شرافت شاعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخش دیگری از این مراسم معنوی بود.

پس از آن نیز یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداخت؛ همچنین روایتگری با عنوان عطر عاشقی توسط استاد نقیبی پایان بخش این مراسم بود.

در این مراسم محبی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عظیمی نماینده ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان قم، حسن‌پور مسئول سازمان بسیج ادارات استان قم و تنی چند از دست‌اندرکاران بسیج استان نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات