حمیدرضا پورنوروز
در نشست خبری فرمانده سپاه استان ایلام با اعضای بسیج رسانه/
فرمانده سپاه استان ایلام از اقدامات ارزنده سپاه استان ایلام در پایانه مرزی مهران از هفته های گذشته خبر داد و گفت: سپاه مسئولیتی در کمیته اربعین عهده دار نیست اما از هفته ی گذشته پاسداران بعنوان نیرو های خدمت گذار در مرز مهران فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۴۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در نشست خبری بسیج رسانه با خبرنگاران استان ایلام، اظهار کرد: همه مسئولین از ماه ها قبل تلاش زیادی داشتن تا امکانات زیادی برای زوار فراهم کنند و با تشکیل ستاد اربعین آمادگی فعالیت و خدمت به زائرین هستند.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون بفکر خدمت دو طرف به صورت رفت و برگشت باید باشیم؛ گفت: سپاه مسئولیتی در کمیته اربعین عهده دار نیست اما از هفته ی گذشته پاسداران بعنوان نیرو های خدمت گذار در مرز مهران فعالیت می کنند.

سردار سید صادق حسینی بیان کرد: بیمارستان تخصصی با هماهنگی بهداری غرب و نیروی زمینی سپاه که مجهز به اتاق عمل و 70 نفر پرسنل پزشکی و پیراپزشکی پاسدار در میدان اربعین مرز مهران مستقر شدند.

وی افزود: این بیمارستان متشکل از افراد متخصص در زمینه های داخلی، قلب و عروق، خدمات رادیولوژِی و هوش بری هستند که آمادگی کامل برای جراحی و اعزام به اتاق عمل را دارند.

فرمانده سپاه استان ایلام، از استقرار 3 پست اورژانس در مسیر پایانه مرزی مهران، ایلام و سرابله خبر داد؛ بیان داشت: تمام تیم های امدادی پزشکی برای زائرین حسینی به صورت رایگان خدمت رسانی می کنند.

سردار سید صادق حسینی با بیان اینکه 5 چادر با ظرفیت هر تخته 250 نفر به 27 چادر قبلی اضافه شده است؛ تصریح کرد: سپاه استان ایلام در شرایط عادی ظرفیت 8000 نفر و در شرایط فوق العاده 10 هزار نفر شبانه روز اسکان می دهد.

وی، ادامه داد: کمیته مردمی اربعین با استفاده از مساجد و حسینیه ها در سطح شهر مهران و ایلام آمادگی پذیرش روزانه 50 هزار نفر را دارند و تاکنون بسیجیان به صورت روزانه توانایی پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده به تعداد 100 هزار نفر دارد.

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه استان ایلام بیان کرد: بکارگیری 4 دستگاه تانکر آب آشامیدنی، نصب و آبگیری 30 دستگاه تانکر سیار به ظرفیت 90 هزار لیتر، بکارگیری 150 نفر از کارکنان و بکارگیری 4 دستگاه خودروی آتشنشانی از دیگر خدمات سپاه ایلام برای زوار است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: 50 تریلی لبه دار، 600 اتوبوس در پایانه برکت و 500 دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار جهت حمل و نقل زائران از مرز مهران به سمت شهرایلام و سایر استان های دیگر تدارک دیده شده است که خودرو های پلاک های سپاه بصورت رایگان در اختیار زائرین قرار می گیرد.

وی، از استقرار دو بالگرد برای حمل و نقل مواد غذایی در بین جاده های مهران-ایلام در پایانه مرزی خبر داد و تصریح کرد: بنا به درخواست نیرو انتظامی از پاسداران سپاه ایلام برای کنترل زائرین در گیت های ورودی و خروجی استفاده کردیم.

وی در آخر گفت: در هنگام برگشت زائرین به وطن جاده مهران ایلام یک طرفه خواهد شد و به همین دلیل در روستای بان رحمان در مسیر ملکشاهی به مهران پل بیلی با طول 64 متر برای عبور و مرور زوار احداث شده است.

ارسال نظرات