فرماندار کلیبر در کتابخانه مرکزی این شهرستان با بیان اینکه نباید فرهنگ مطالعه را جایگزین فضاهای مجازی یا سر گرمی های دیگر کرد، گفت: تغییر فرهنگ مطالعه از کتاب به سمت فضاهای مجازی الکترونیکی، یک خطر و هشدار در حوزه فرهنگ کتاب و مطالعه است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۳۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول خدابخش با تاکید به اینکه باید در مسیر کتابخوانی قرار بگیریم، افزود: امروزه بسیاری از دل مشغولی و سرگرمی ها در مسیر آموزش و آموختن نبوده و دانسته های انسان را افزایش نمی دهد.

وی اظهار کرد: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت مطلوب از همه مسائل مهمتر است.

خدابخش تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی یک ارزش است چراکه کتاب، بوستانفکر، تجربه، عادات، اندیشه، اخلاق، تاریخ و هر جلوهای از جلوههای انسانی است که باید بیش از بیش در بین دانش آموزان ترویج داده شود.

فرماندار کلیبر خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالعه کتاب باید در خانواده‌ها نهادینه شده و کتاب به ‌طور مستقیم در سبد خانوارو خانواده‌ها قرار گیرد چراکه اگر این فرهنگ در بین جامعه نهادینه شود، شاهد جامعه‌ای بانشاط و زنده خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با نگاهی در جامعه به خوبی می توان دریافت که امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن به عصر دیجیتال به ضرورت کتاب و کتابخوانی کمتر پرداخته شده و باید با تدوین برنامه های جامع، اقشار جوان و دانش آموزان را با دنیای کتاب پیوند داد.

رسول خدابخش با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، گفت: جامعه ای که در آن فعالیت های مربوط به نوشتن و خواندن در صدر قرار می گیرد آن جامعه را پویا و فعال خواهد کرد.

خدابخش در پایان سخنان خود، به دانش آموزان توصیه کرد: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را به عنوان مهمترین ارزش در جامعه، در مناسبت های مختلف با هدیه دادن کتاب به یکدیگر را فراموش نکنند.

ارسال نظرات