فرمانده سپاه بانه با بیان اینکه سپاه ازهیچ تلاشی برای حفاظت از محیط زیست دریغ نمی کند گفت: آماده همکاری همه جانبه با محیط زیست بانه دراین زمینه هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۶۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد دلسوز میرزایی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه ادر دیدار و گفتگو با فرمانده سپاه این شهرستان با بیان اینکه بیش از 80 هزار هکتار از اراضی شهرستان بانه را جنگل ها تشکیل می دهند گفت: حفاظت از این مقدار جنگل توسط نیروهای معدودی که در محیط زیست بانه مشغول به خدمت می باشند امکان پذیر نیست.


 وی، شکار ، صید و قطع درختان توسط عده ای از افراد سودجو در بانه را از جمله تهدیدات محیط زیستی در این شهرستان برشمرد و افزود: اگر چه طی چند سال اخیر بواسطه انجام یک سری اقدامات فرهنگی و آموزشی توسط عده ای از دوستداران طبیعت و انجمن های مردم نهاد در سطح شهرستان بانه شاهد کاهش شکار و صید گونه های خاصی از جانواران مانند سنجاب که زیستگاه اصلی آنان هم جنگلهای بلوط بانه می باشد شدیم اما برای رسیدن به ایده آل مورد نظر فاصله زیادی داریم که در این زمینه نیازمند همکاری ارگان های دولتی و نظامی می باشیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه همچنین سد سازی، مشکل فاضلاب شهری و پسماندها در این شهرستان را از دیگر مشکلات زیست محیطی در بانه برشمرد.

در ادامه، سرهنگ مصطفی سلیمانی فرمانده سپاه بانه نیز
با تأکید بر نقش محیط زیست در سلامت جامعه اظهار داشت: امروزه اهمیت موضوع محیط زیست بر همگان آشکار است و بایستی برای حفظ طبیعت و محیط زیست  همه با هم تلاش کنیم.

وی همچنین به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست هم اشاره کرد و افزود: سپاه در راستای تحقق این سیاست ها آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری با محیط زیست اعلام می دارد و در این راه از هیچ کمک و تلاشی هم فروگذار نخواهد کرد.

فرمانده سپاه بانه با بیان اینکه طبیعت شهرستان بانه یک طبیعت زیبا و بکری در استان کردسان و بلکه کشور است گفت: این موضوع می طلبد که همه اقشار مردم بویژه نخبگان و صاحبنظران در این حوزه با نوشتن مقالات علمی و ارائه راهکارهای عملی و راهبردی به  رسالت خود در صیانت از محیط زیست عمل کنند.

سرهنگ سلیمانی در آخر باز هم ضمن  تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست عنوان کرد که همه مجموعه بسیج و سپاه بانه از هر گونه تعاملی با اداره محیط زیست این شهرستان در راستای حفاظت از طبیعن و تحقق سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نکند.


ارسال نظرات