رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: وقف به توسعه همدلی و هم‌زبانی در جامعه می‌انجامد و امروز فرهنگ وقف باید بین مردم ترویج شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۱۱۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد در آستانه فرارسیدن هفته وقف، با اشاره به کارکردهای متفاوتی که وقف در جامعه اسلامی دارد، اظهار داشت: مردم وقتی کمک‌های موقوفات به خود را در بخش‌های مختلف مشاهده می‌کنند، راغب می‌شوند تا در مسیر ایجاد موقوفات جدید قدم بردارند و این امر می‌طلبد تا رسانه در این حوزه بیش از گذشته ورود داشته باشند.

وی تصریح کرد: همدلی، هم‌زبانی و اتحاد بین مسلمین با ترویج سنت حسنه وقف تحکیم می‌شود و از این‌رو، باید تلاش کرد تا موقوفات جدید به مشکلات روز جامعه نظر داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان ادامه داد: مشکلاتی که امروز در مسیر فرهنگ‌سازی توسعه موقوفات در کشور وجود دارد، با همدلی همه دست‌اندرکاران حوزه وقف، رسانه‌ها و مؤثران اجتماعی برطرف خواهد شد.

سلیمانی‌فرد اضافه کرد: کمک به همنوع و رفع دغدغه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اموری است که امروز باید بدان به‌خوبی پاسخ داده شود و وقف در جایگاهی بوده که می‌تواند نیازهای مبتلابه جامعه را به‌تدریج برطرف سازد.

وی گفت: در برهه کنونی نیز شمار زیادی از مردم در شهرها، روستاها و دورافتاده‌ترین نقاط کشور از مواهب موقوفات برخوردار هستند و باید تلاش شود تا واقفان خیراندیش به سمت نیات جدید در وقف سوق داده شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان نقش رسانه‌های ارتباط جمعی را در توسعه و اشاعه فرهنگ وقف بسیار زیاد دانست و گفت: امسال در هفته وقف برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است تا بتوانیم بخش اعظمی از جامعه را با سنت نیکوی وقف آشنا کنیم و در عین حال، قدردانی خوبی از فعالان حوزه وقف داشته باشیم.

سلیمانی‌فرد افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره بر حفظ همدلی و وحدت میان مردم تأکید دارند و بدون شک، وقف از سنت‌هایی است که می‌تواند این همدلی را تقویت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها