خبرهای داغ:
به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی جلسه هم اندیشی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور فعالان فرهنگی موسسه فرهنگی بین الحرمین و دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۱۱۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی جلسه هم اندیشی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با حضور فعالان فرهنگی موسسه فرهنگی بین الحرمین و دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار گردید.

محمد ابراهیمی مسئول نمایندگی دانشگاه قرآن و حدیث در استان سمنان در این جلسه با اشاره به توسعه فرهنگ کتابخوانی و تعامل و تبادل اطلاعات بین فعالان عرصه کتاب اظهار کرد: مسولان فرهنگی باید در خصوص ارائه راه کار جهت تشویق عموم خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان به سمت مطالعه کتاب اهتمام ورزند.

وی افزود: کتاب مادر تمدن ها و عصاره فرهنگ هاست ،انسان با پدید آوردن کتاب درس های بیشماری آموخته و در محیط بشری منتشر ساخته و بدین گونه روز به روز گنجینه ثروت بشری غنای بیشتری یافته است، کتاب یکی از زیباترین و مهم‌ترین جلوه های فرهنگی است به گونه ای که تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده و می توان فرهیختگی اقوام را با آن سنجید.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مفتخریم به اینکه اسلام  دین اندیشه و معرفت و دین دانش و کتاب و معنویت است و خداوند متعال معجزه ی ابدی آخرین فرستاده اش را کتاب قرار داده ،کتابی که سرآمد همه  کتاب هاست.

وی تاکید کرد: بدون تردید کتاب نقش والا و سازنده ای در پیرایش فرهنگ از زواید زیان آور و گسترش فرهنگ پاکی و خلوص در همه سطوح و برای تمامی اقشار جامعه  دارد،به همین منظور متولیان امور فرهنگی بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در کشور توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها