مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

رسانه های حرفه ای مزایا و بیمه خبرنگاران را بپردازند

جاودانی با بیان اینکه هر نشریه باید 12 نفر از خبرنگاران را بیمه کند، یادآور شد: ما در نقطه آغاز یک حرکت هستیم تا رسانه‌های استان حرفه‌ای شوند و خبرنگاران‌شان از حقوق و مزایای و بیمه برخوردار شوند.
کد خبر: ۸۷۷۸۰۷۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره وعده پرداخت 20 درصدی حق‌آگهی از محل آگهی‌ها به خبرنگاران از سوی مدیران هفته‌‌نامه‌ها و روزنامه‌ها، تصریح کرد: چندین جلسه با این مدیران داشتیم ولی آنها مدعی هستند که درآمد کافی برای پرداخت حق و حقوق و درصد آگهی به خبرنگاران خود را ندارند و البته برخی نیز گفتند که این کار را انجام می‌دهند.

احد جاودانی  با اشاره به اینکه در زمینه آگهی‌ها به‎دنبال قطع روزی خبرنگاران و آسیب‌‌ رساندن به این قشر نیستیم، اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جمع‌بندی رسید تا یک ساماندهی در حوزه رسانه داشته باشد و البته این یک سیاست ملی است و صرفاً برای مازندران نیست.

وی افزود: به مدیران روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های مازندران گوشزد کردیم تا به خبرنگارانی که با آنها کار می‌کنند حقوق پرداخت کنند.

این مسؤول تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا به خبرنگاران مازندران کارت شناسایی خبرنگاری بدهیم تا هر خبرنگار به ازای تولید محتوا و خبر برای نشریه‌اش بتواند از آنها حقوق دریافت کند.

جاودانی با بیان اینکه هر نشریه باید 12 نفر از خبرنگاران را بیمه کند، یادآور شد: ما در نقطه آغاز یک حرکت هستیم تا رسانه‌های استان حرفه‌ای شوند و خبرنگاران‌شان از حقوق و مزایای و بیمه برخوردار شوند.

وی بیان کرد: روزنامه‌ها و نشریات استان مازندران فقط آگهی‌نامه نیستند بلکه باید به تولید اخبار و گزارشات پرداخته و حرفه‌ای عمل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: قبول داریم که به خبرنگاران مازندران پس از ساماندهی در زمینه آگهی‌ها فشار زیادی وارد شد ولی ما هم به‌دنبال راهی هستیم تا منافع خبرنگار و نشریات بینابین باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای بیمه خبرنگاران یارانه پرداخت می‌کند و امور در حال کنترل است، گفت: در حال ساماندهی سرپرستی‌ها هستیم و هر نشریه فقط سه سرپرستی در سطح استان می‌تواند داشته باشد و دیگر مانند گذشته نمی‌تواند بیشتر از این تعداد نشریات داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار