مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه؛ طرح ارتقای سطح عملکرد ایستگاه آتش نشانی شهر ابرکوه تهیه شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۰۳۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ محسن فلاحزاده هدف طرح را پیش بینی و پیشگیری از خطرات حریق و اصلاح علمی و فنی تجهیزات و روشهای اطفاء حریق و امداد رسانی اعلام نمود و افزود: این روزها مقابله با حوادث فنی و صنعتی و سوانح مختلف طبیعی نظیر زلزله و طوفان ضرورت بیشتری یافته است، و به فراخور رشد صنعت و ایجاد زیرساختها پیوسته بر تعداد و شدت حریق ها و انفجارات و در نتیجه بر مقدار خسارات و تعداد تلفات و جراحات بمراتب افزوده می شود و دانش بشری با وجود قرن ها تلاش پیگیر راه حل قاطعی برای خنثی کردن کامل حریق و انفجار نیافته است.


وی در ادامه گفت: بررسی آمارهای دقیق حریق توسط کشورهای مترقی ثابت نموده است که بیش از 75 یا 85 درصد حریق ها قابل پیش بینی و پیگیری می باشد و در صورت استفاده صحیح از ادوات و تجهیزات آتش نشانی عصر حاضر و آموزش و تمرین واقعی کافی و مداوم می توان خسارات و تلفات حریق های غیر قابل پیش بینی را نیز به حداقل ممکن کاهش داد. پیش بینی و پیشگیری خطرات به روشهای علمی و فنی از یک قرن پیش ضرورت آن کاملا احساس گردیده و همواره اهمیت آن سیر صعودی داشته زیرا به ناچار بایستی با تکنولوژی روز همگام شود و با تهیه و تدوین انواع آیین نامه ها و استانداردهای معتبر و رعایت و اجرای آنها تا جایی که ممکن است از بروز حوادث و حریق های احتمالی کاسته شود.
فلاحزاده با اشاره به ضرورت ارزیابی و همگام سازی ایستاههای آتش نشانی بر مبنای استاندارد جهانی افزود: استانداردهای موجود در ایستگاه ابرکوه از وضعیت مطلوبی برخوردار است ولی کافی نیست.
مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه، نیاز به تعداد بیشتر شیر هیدرانت، تکمیل کادر نیروی انسانی کار آزموده و جمع آوری اطلاعات از نقاط مختلف شهر جهت تسهیل در خدمات رسانی و ... را از جمله موارد مورد نیاز اعلام کرد و افزود: جهت بهبود سطح سرویس دهی ایستگاه آتش نشانی باید اقداماتی از قبیل خرید تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه، آموزش پرسنل، بالا بردن میزان هماهنگی اعضای ایستگاه و ... انجام گیرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تهیه این طرح ضمن شناسایی نقاط ضعف و استاندارد سازی ایستگاه، شاهد خدمات رسانی بهتر و ایمن تر باشیم.


ارسال نظرات