خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی در دیدار روحانیون عقیدتی سیاسی سپاه:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا‏، چهره استکبار که همان سیاستمداران این کشور هستند به همگان شناسانده شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۹۶۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به گزارش خبرنگار بسیج از قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار تعدادی از روحانیون عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: روحانیون همان طور که در ایجاد انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار بودند در نگه داشتن انقلاب نقش بسیار بزرگی دارند و باید در این زمینه بکوشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که حوزه‌ها باید انقلابی بمانند و این موضوع بسیار مهمی است که باید روحانیون بیشتر به آن توجه کنند.

استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: ما باید تفقه در دین داشته باشیم و بسیار مطالعه کنیم و با یکدیگر مباحثه کنیم که این برای پیشرفت علمی بسیار مؤثر است.

طلاب باید پاسخگوی مشکلات مختلف دنیا باشند

وی با بیان این که دینداری ابعاد متعددی دارد، ابراز کرد: طلاب باید پاسخگوی مشکلات مختلف دنیا همچون سیاسی اجتماعی و فرهنگی باشند و این وظیفه سنگینی است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: طلاب در مطالعات بسیار دقیق باشند و فقیهانه تفقه در دین داشته باشند زیرا در جامعه فقیه مؤثر است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ متأسفانه در جامعه کنونی کمبود فقیه داریم و بسیاری از شهرهای ما از فقیه خالی هستند و با از دنیا رفتن فقیه جایگزینی برای آنان نداریم و این مشکل است.

کمبود فقیه و قاضی در کشور

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همچنین در بسیاری از شهرها مساجد امام جماعت ندارند و در روستاها خانه‌های عالم خالی هستند و عالمی در روستا نیست.

وی عنوان داشت:‌ کمبود فقیه، امام جماعت جامع الشرایط، قاضی و نبود عالم در خانه‌های عالم روستاها مباحثی هستند که باید ابتدا ما آنها را درک کرده و به فکر چاره باشیم.

آیت الله نوری همدانی افزود: انقلاب اسلامی ایران چهره استکبار را به همگان نشان داد و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز چهره استکبار، یعنی خودشان به همگان شناسانده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها