انتقاد مسوول بسیج کارگری استان قم در گفتگو با «بسیج»:
محمود مرادی گفت: در اقتصاد مقاومتی، تکیه اساسی بر روی توان و پتانسیل داخلی و ملی کشور است که به این امر درون زایی می گویند لذا کارگران ایرانی مولفه اساسی تولید داخلی هستند.
کد خبر: ۸۷۷۷۸۶۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

محمود مرادی مسوول بسیج کارگری استان قم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی، تکیه ی اساسی بر روی توان و پتانسیل داخلی و ملی کشور است که به این امر درون زایی می گویند لذا تولیدکنندگان داخلی و کارگران ایرانی مولفه اساسی در تحقق اقتصد درون زا هستند اما دولت با واردات بی رویه کالاهای خارجی، سد عظیمی را بر روی تولید کنندگان داخلی بسته و اشتغالزایی برای کارگران خارجی را رونق داده است به طوری که جایی برای کارگران ایرانی مدنظر قرار نداده است و کارگران ایرانی را از صحنه اقتصادی خارج کرده است. از اینرو باید پرسید که کیش مات کارگران ایرانی از سوی دولت کجای اقتصاد مقاومتی دولت است؟

وی با بیان اینکه به لحاظ فکر، خلاقیت و نهاده های مولد از درون ملت می جوشد. اما درون گرا نیست؛ بلکه برون گراست افزود: رفع موانع در مسیر اقتصاد مقاومتی خواستار عزم جدی دولت است. اقتصاد مقاومتی نوعی کمک به داخلی‎ها بوده و دولت باید بتواند توازن اقتصادی را فراهم کند.

مرادی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در عین برونگرایی؛ درون زاست اما متاسفانه دولت رویکرد خودباوری ندارد و استقلال اقتصادی را مد نظر قرار نمی‌دهد. دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اعتقادی به بهره گیری از نیروهای توانمند بسیج ندارد . چنانچه دولت نگاه شعارگونه به اقتصاد مقاومتی دارد و در واقعیت اقتصاد مقاومتی را بکار نمی‌بندد؛ در این مسیر واگذاری فعالیت های داخلی به خارجی‌ها را به قدری در پیش گرفته است که فعالیت های پیمانکاری، راه سازی، تونل سازی تا پخت غذا در قطار را به خارجی‎ها محول کرده است، دولت شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند ولی در عمل شیوه دیگری را به کار بسته لذا این خلاف فرمایشات رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مسوول بسیج کارگری قم خاطر نشان کرد: انتقاد اساسی دلسوزان به دولت این است که به لحاظ توان نظامی، کشورمان تا جایی پیشرفت کرده که توان ساخت چندین هزار موشک را داریم ولی هنوز نتوانسته ایم در صنعت خودروسازی از قبیل پراید رشد داشته و این صنعت همچنان دارای چالش های عمده ای است. علاوه بر این ایرادات فراوانی به صنعت خودروسازی وارد شده است که دولت درصدد رفع برنیامده است.

مرادی درخاتمه افزود: دولت باید با تدابیر لازم راهکارهای عملی بکارگیری از توان نیروهای مردمی و بسیج در رفع مشکلات و معیشت اقتصادی را داشته و از این پتانسیل بهره برداری کند.

ارسال نظرات