خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی برخی از نکات را به زائران اربعین حسینی متذکر شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۷۷۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در پیام آیت‌الله حسین نوری همدانی آمده است: یکی از مناسبت‌های مورد عنایت اسلام، اربعین است که در برخی از روایات، زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مومن قلمداد شده است؛ راهپیمایی عظیم اربعین در جهان بشریت هیچ مثل و مانندی ندارد و مردم با عشق به پیامبر خاتم(ص) و ارادت به خاندان پاک و مطهرش با هر نوع رنگ، نژاد و مذهب در یک نقطه گردهم می‌آیند و همگی به زیارت آن امام همام می‌شتابند.

در این پیام آمده است: در طول این مسیر خدمتگزاران در خدمت‌رسانی به این زائران از همدیگر سبقت گرفته تا هر چه بهتر در برگزار شدن این امر مهم کمک کرده باشند. اینجانب نکاتی را به زائران اربعین حسینی عرض می‌کنم:

پیام این حرکت بزرگ همان پیام قیام امام حسین(ع) است، یعنی دعوت جهانیان به سوی حقیقت و عدالت و مقابله با ظلم و ستم، اجتماع بزرگ اربعین تجلی مبارزه با جنایت یزیدیان زمان یعنی آمریکا، صهیونیست و ایادی منطقه‌ای آنان است و طرفداری از مظلوم بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی در هر کجای عالم است.

راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی و پرهیز از اختلاف است، در این ارتباط حفظ حقیقت اسلام و احترام به عقاید مذاهب اسلام و جلوگیری از اهانت و جسارت به آنان از اصول این موضوع است.

معرفی حقیقت تشیع در مقابل تشیع لندنی و جلوگیری از هر عملی که مورد وهن مذهب باشد از توصیه‌های دیگر است.

رفع موانع و ایجاد سهولت برای انجام زیارت اربعین و به حداقل رساندن هزینه‌های سفر از سوی دولت‌های ایران و عراق از ضروریات است.

جلوگیری از تشریفات و اسراف و تبعیت از قوانین دو کشور و مراعات حال همسفران از توصیه‌های دیگر ما به زائران است.

همچنین غافل نشدن از امور واجب دینی و انجام به موقع و اول وقت آن مانند نماز جماعت در اول وقت و تسریع در زیارت برای فراهم شدن بهره‌گیری همگان از مضجع نورانی امام حسین(ع) مدنظر باشد.

در پایان این پیام تصریح شده است: ضمن التماس دعای خیر و آرزوی فرج و سلامتی مولانا صاحب العصر و الزمان(عج) از همه دست اندرکاران این حرکت بزرگ به‌ ویژه مردم ایران و عراق به جهت خدمتگزاری و پذیرایی از زائران تشکر می‌کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها