مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان:

رفع بخشی از مشکلات جامعه دانشگاهی هدف مجمع خیرین دانشگاه گیلان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با اشاره به جایگاه دانشگاه گیلان در عرصه های علمی و فرهنگی، عنوان کرد: مجمع خیرین دانشگاه گیلان با هدف رفع بخشی از مشکلات جامعه دانشگاهی پایه گذاری شده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۵۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین بصیری در همایش مجمع خیرین دانشگاهیان استان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با اشاره به آیات 88 و 89 سوره الشعراء، اظهار کرد: قرآن به مسئله قلب انسان بسیار اهمیت می دهد و از قلب به عنوان مرکز تفکر یاد می کند.

وی افزود: براساس قرآن مال و فرزند که نماد دارایی انسان است در روز قیامت بی فایده هستند و تنها قلب سالم انسان است که به او کمک می کند، اما برخی عوامل موجب می شود قلب انسان دچار قساوت گردد.

این کارشناس دینی عدم پذیرش حق را نشان دهنده قساوت دانست و گفت: پیمان شکنی، بی توجهی به آیات و نشانه های الهی و آرزوهای بلند زمینه ساز قساوت قلب هستند و مهمتر از همه اینکه انسان آلوده به گناه شود و مداومت بر گناه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه هیچ کس از قساوت به دور نیست، تصریح کرد: اگر آمادگی برای پذیرش حق تضعیف شود، قلب انسان زنگار می زند و باید آن را جلا داد و براساس قرآن و منابع دینی تلاوت قرآن و یاد مرگ جلابخش قلب است. انسان باید پیوسته خودش را در معرض موعظه قرار دهد.

حجت الاسلام بصیری انفاق در راه خدا را یکی از راهکارهای قرآن برای حفظ پاکی و صافی قلب انسان دانست و خاطرنشان کرد: براساس آیه 265 سوره بقره، یکی از آثار و برکات اینکه انسان خالصانه داشته های خویش را در راه خدا وقف کند، آرامش و تثبیت روحی است. این نعمت بزرگی است که انسان یک قلب رقیق و نرم داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه گیلان در عرصه های علمی و فرهنگی، عنوان کرد: مجمع خیرین دانشگاه گیلان با هدف رفع بخشی از مشکلات جامعه دانشگاهی پایه گذاری شده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به هدف برگزاری این همایش، افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر تعدادی از اساتید به واسطه بخشی از دانشجویان در جریان وضعیت نامناسب مالی چند تن از دانشجویان مستمند قرار گرفته و به صورت خودجوش و محدود اقدام به عمل خداپسندانه کرده و آن عزیزان را تحت پوشش حمایت های موردی خویش قرار داده اند لذا دفتر نهاد بر آن شد تا کارهای اجرایی را بر عهده بگیرد تا این اقدام خداپسندانه با سرعت و جدیت بیشتری استمرار پیدا کند.

وی خواستار شناسایی دانشجویان مستعد توسط یک نفر از اساتید هر دانشکده شد و گفت: دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نیز از سوی تشکل های دانشجویی نظیر انجمن علمی و حتی مبلغین در خوابگاه ها نسبت به شناسایی اقدام خواهد کرد. این کمک ها باید آبرومندانه و در کمال حفظ کرامت دانشجو صورت بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار