افرادي شياد، با تماسي تلفني و اعلام اينكه شما برنده راديويي كمك هزينه اعزام به كربلاي معلي و اماكن زيارتي شده ايد، حساب افراد را خالي مي كنند.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۴۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئيس پليس آگاهي استان زنجان رحمتي با هشدار به اين شيوه از كلاهبرداري گفت: افرادي شياد تماس تلفني با شهروندان برقرار و اعلام مي كنند كه از راديو تماس گرفته و شما برنده كمك هزينه اعزام به كربلاي معلي و اماكن زيارتي شده ايد.

سرهنگ جعفر رحمتي با بيان اينكه اين افراد با ترفندهاي مختلف طعمه هاي خود را مجاب مي كنند كه به گفته هاي آنان توجه كرده و تلفن را قطع نكنند، افزود: كلاهبرداران شهروندان را پاي دستگاه عابر بانك كشانده و اعلام مي كنند براي اطمينان ، حساب خود را چك، تا از واريز وجه كمك هزينه زيارتي مطمئن شوند.

وي اظهار داشت: اين افراد با اين شيوه از مبلغ موجودي حساب طعمه هاي خود مطلع وسپس درخواست مي كنند چند كد هشت رقمي را از طريق دستگاه عابر بانك وارد، تا كمك هزينه اعزام به مراكز زيارتي و كربلاي معلي به حساب آن ها واريز شود.

سرهنگ رحمتي خاطر نشان كرد: اين افراد شياد، معمولا روز هاي تعطيل را براي اجراي نقشه هاي خود انتخاب مي كنند تا امكان پيگيري موضوع با تاخير مواجه شود.

وي تصريح كرد : كد هاي اعلامي توسط افراد شياد، در واقع يك شماره حساب واريزي و ديگري مبلغ واريزي است.

رئيس پليس آگاهي استان زنجان با اعلام اينكه افراد شياد با اين شيوه حساب افراد را خالي مي كنند، از شهروندان خواست ضمن هوشياري به اين شيوه از كلاهبرداري، از هرگونه اقدام خوداري و مراتب را با فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

ارسال نظرات