یادو خاطره شهدا و فرهنگ شهادت همیشه زنده است و برگزاری یادواره‌ها شهدا تأسی به این انسان‌های اسوه و قدم برداشتن در مسیر خودسازی است.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۱۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از کارهائی است که اگر فراتر از توانمان انجام دهیم در حق شهدا و برای شهدا صورت گرفته است هر چند این یکی از ابتدائی ترین کارهائی است که می توانیم انجام دهیم اما برکات و فضائل خاص خودش را به همراه دارد.
 
شهدا محدود به زمان و یا مکان خاصی نیستند پس نمی توان گفت با گذشت زمان روزهای دفاع مقدس و دوره عملیات والفجر ، کربلای5 بیت المقدس و ... شهید و شهادت پایان یافته است.
 
یاد و خاطره آنها و فرهنگ شهادت همیشه باید زنده بماند همانطور که خود شهدات زنده هستند.شهادت به مثابه خون در رگ یک جامعه دینی است اگر این فرهنگ وجودنداشته باشد و شهید و شهادت طلبی به پایان برسد آن جامعه مرده و بی ثمر است.شهدا در زمان جنگ برای خاک شهادت را انتخاب نکردند و شعارگونه پیش نرفتند بلکه به فرمان امام راحل و تحقق اهداف رهبرشان که نابودی حاکمیت ظالم بود به این مسیر راه یافتند.
 
آنها برای همه مردم کشور خود جان فشانی کردند و سرمایه خود را که جانشان بود بی پروا تقدیم کردند بنابراین شهدا سهم گروه خاصی از مردم نیستند و به همه جامعه خود تعلق دارند و به گردن همه آنها حق عظیم دارند.
 
در پرتو برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهدا توسعه و ترویج پیدا می کند، در مراسم عاشورا فرهنگ حسینی و ظلم ستیزی منتقل می شود. 
 
با حضور فرمانده سپاه، مدیر آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران، مسئولان شهرستان، دانش آموز دهستان قروچای، وخانواده شهیده سمیرا حسین پناهی مراسم بزرگداشت این شهیده و 415 شهید داش آموز کردستان دردهستان قروچای دهگلان برگزارشد.
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان دراین مراسم اظهار داشت: دانش آموزان با اقدام آگاهانه در ۱۳آبان سال ۵۷و هم چنین با حضور در جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس نشان دادند که دارای بینش و بصیرت هستند.


وی افزود: شهدا کسانی بودند که از جان خود گذشتند تا ما به آرامش حقیقی دست یابیم و شایسته است که قدردان خون آنان باشیم و راه پرنورشان را با تمام توان ادامه دهید.


ور مقانی گفت:دانش آموزان در کنار سنگر علم و دانش در طول دوران دفاع مقدس شجاعانه و با رشادت کامل برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده و از میهن خود دفاع کردند و اگر دانش آموزان ما در گذشته در سنگر علم و دانش و جبهه های جنگ به مقابله با دشمن پرداختند امروزه در جبهه جنگ نرم وظیفه خطیرتری برعهده دارند.

درادامه نادری مدیر آموزش وپرورش دهگلان گفت: شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس سنگر علم و دانش را ترک کرده و در سنگر دفاع مقدس در جبهه ها، درس تهذیب نفس را گذراندند و از این آب وخاک با جانفشانی دفاع کرده اند.


وی افزود:همه ما نسبت به شهداء وخانواده معظم آنها مدیون هستیم وباید وظیفه ای که برعهده داریم تلاش کنیم و  از دانش آموزان خواست با ادامه تحصیل  و حضور در دانشگاهها راه شهداء را ادامه دهند.

در پایان باید گفت؛ برپایی یادواره شهدا نقش بازدارنده ای در برابر توطئه های دشمن دارد،  هوشیاری و بصیرت افزایی در برابر دشمنان ما که درصدد خدشه واردکردن به اعتقادها و باورهای دینی و تضعیف نظام ورهبری هستند ضروری است. 
 
معرفی منش و روش شهدا به نسل جوان رسالت بزرگی است؛گرامیداشت شهدا و بازگو کردن رشادت‌آفرینی شهدای انقلاب از ضروریات امروز جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات