خبرهای داغ:
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق همدان مطرح کرد
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق همدان گفت: برگزاری مانورهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نمایشی از قدرت مدیریت بحران بخش توزیع برق و ایجاد آرامش و اطمینان در ذینفعان است.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۹۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
علی سهرابی‌بیدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل شامل هر گونه اقدام غیرنظامی برای خنثی‌سازی و یا کاهش اثرات حمله دشمن است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن حمله یه زیرساخت‌هایی از جمله برق، آب و... است، افزود: برای اینکه دشمن نتواند به اهداف خود برسد باید اقداماتی برای خنثی‌سازی و یا کاهش اثرات حمله دشمن انجام شود.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق همدان تصریح کرد: هدف اصلی دشمن در تخریب شبکه برق به ترتیب قطع برق مراکز حیاتی حساس و مهم و نقاط ضروری و عادی دیگر است و با توجه به این امر باید از تامین برق مراکز حیاتی حساس و مهم اطمینان خاطر ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت آمادگی در این زمینه عنوان کرد: به همین منظور علاوه بر اقدامات این شرکت در راستای تامین برق پایدار، وجود مولدهای برق اضطراری در این مراکز و حتی در مراکز دیگر دارای اهمیت است.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اقدامات اجرایی در هفته پدافندغیرعامل با هماهنگی شرکت توانیر و سازمان پدافندغیرعامل افزود: مانور آزمایش عملکرد مولدهای اضطراری در وضعیت بحرانی در بعضی از مراکز حیاتی، حساس و مهم استان از جمله این برنامه‌ها بود که به صورت همزمان در 9 مرکز حیاتی، حساس و مهم برگزار شد.

وی ادامه داد: این مانور سراسری با هماهنگی شرکت توانیر و با رمز «یا امام سجاد(ع)» با حضور مدیرعامل شرکت و مدیرکل پدافندغیرعامل استان و جمعی از معاونین و مدیران در مرکز دیسپاچینگ و مدیریت بحران شرکت توزیع برق استان با قطع برق 9 مرکز تعیین شده آغاز و بعد از طی فرایند مانور اتمام مانور اعلام شد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق همدان ابراز داشت: در مانور استان همدان در 9 مرکز نیز مولد اضطراری مستقر بود و مانور با موفقیت انجام و عملکرد مولدها بیش از 90 درصد موفق ارزیابی شد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به برگزاری مانورهای عملیاتی استانی تصریح کرد: اصلاح شبکه در شهرستان فامنین نیز از دیگر برنامه‌ها بود که با حضور گروه‌های عملیاتی از شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی افزود: هدف از اجرای این مانور افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت برای شرایط اضطراری ناشی از اقدامات تخریبی یا حوادث طبیعی و آشنایی واحدهای معین با خطوط و تاسیسات برق مدیریت برق شهرستان فامنین بود.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق همدان تصریح کرد: آشنایی و افزایش آمادگی پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری، تعمیر و اصلاح بخشی از شبکه برق شهرستان و سنجش و پیگیری افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوان‌ها در شریط اضطراری و بحران‌ها نیز از دیگر اهداف اجرای این مانور بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این مانورها تمرین نمایشی از قدرت مدیریت بحران بخش توزیع برق و ایجاد آرامش و اطمینان در ذینفعان است، گفت: حضور نیروهایی از ادارات مختلف شهرستان و اقدامات عملیاتی همزمان در راستای مانور برقراری شریان‌های حیاتی و تبادل تجربیات و اطلاعات جهت افزایش سطح هماهنگی‌ها برای اقدام لازم در شرایط اضطراری نیز از دیگر مزایا برگزاری این مانورها است.

سهرابی‌بیدار یاداور شد: از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته پدافند غیرعامل مانور تخلیه ساختمان برای افزایش آمادگی همکاران در ستاد و واحد اجرایی بود.

وی با اشاره به حضور همکاران در دوره‌های آموزشی و سمینارها خاطرنشان کرد: همکاری و حضور در مانور سازمان‌های دیگر نیز از برنامه‌های این هفته بود که در این راستا دو گروه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان در مانور نشت گاز کلر شرکت آب و فاضلاب با سناریوی از پیش تدوین شده به صورت فعال حضور یافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات