ناحیه مقاومت بسیج نطنزازابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال را از طریق بانک عامل وام به طرح های اقتصاد مقاومتی تخصیص داده که از این مبلغ حدود ۷۴۰ میلیون ریال آن به بسیجیان واگذار شده است .
کد خبر: ۸۷۷۷۴۷۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه نطنز درگفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب از سال ۱۳۸۹ تاکنون پیوسته بر لزوم افزایش تولیدات داخلی و حمایت سازمان ها و نهادها از تولیدکنندگان داخلی درایجاد بنگاه زودبازده و جهاد اقتصادی تاکید داشته اند.

سرهنگ دوم پاسدار "حسین آقادوستی " افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  پیرامون ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی سپاه ناحیه نطنز از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال به بانک عامل وام تخصیص داده شده که از این مبلغ حدود ۷۴۰ میلیون ریال آن واگذار شده و مابقی در حال انجام مراحل بانکی آن است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب اشتغال و اقتصاد مقاومتی با عرصه های پرورش شتر، آبزیان، زنبور عسل، مرغ بومی، ماکیان مثل بلدرچین و کبک و بوقلمون، شتر مرغ، گیاهان دارویی، زعفران و پرورش قارچ، صنایع تبدیلی و صنایع دستی به بسیجیان شهرستان پرداخت شده است.

فرمانده سپاه با بیان اینکه هدف بسیج تسهیل تولید و کمک به مردم در رونق بخشیدن به اقتصاد است، گفت: یکی از عرصه های اقتصادی که نیازمند توجه مسوولان است «صنایع تبدیلی کوچک روستایی»است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: در بسیج مستضعفین ماموریت اصلی فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی بر دوش سازمان بسیج سازندگی نهاده شده و این قشر از بسیج از سال ۱۳۹۲ فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی و افزایش تولید در حوزه های مرتبط با امنیت غذایی مردم را در دستور کار قرار داده است.

" آقادوستی" خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت استفاده از تسهیلات درعرصه های اشاره شده می توانند با مراجعه به پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان نطنز و بخش امامزاده (بادرود) وبسیج سازندگی سپاه ناحیه نطنز از ضوابط و شرایط استفاده از این تسهیلات آگاهی پیدا کنند.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب درباره لزوم دعوت دولت از بسیج فرمودند: "بخشهایی وجود دارند خارج از دولت؛ اینها میتوانند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، از جمله بسیج؛ من یک گزارشی [هم‌] دیدم. خیلی لازم است به نظر من -اگر وقت کنند آقای رئیس‌جمهور یا لااقل آقای جهانگیری- که بخواهید و ببینید مجموعه‌ بسیج در مورد اقتصاد مقاومتی چه کارهایی می‌توانند انجام بدهند و ظرفیّتش را دارند؛ ظرفیّت خیلی خوبی است. بسیج چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست؛ بسیج یک مجموعه‌ی عظیم و آماده‌به‌کاری است؛ اینها را بخواهید، ببینید چه‌کار میتوانند بکنند؛ اینها می‌آیند امکانات خودشان را عرضه میکنند و میگویند این‌کارها را هم کرده‌ایم. به نظر من امکاناتِ (خوبی هست‌).

تصاویر در ادامه ...

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات