معاون اجرایی نزاجا با بیان اینکه نیروهای مسلح در اوج آمادگی و اقتدار، مجهز، مسلح و مستقل گوش‌ به‌ فرمان مقام معظم رهبری و پشتیبان مردم هستند، گفت: این معنویت وجود دارد تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی به صاحب اصلی خود حضرت ولی‌عصر(ع) سپرده شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۰۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
نیروهای مسلح در اوج آمادگی و اقتدار و گوش‌ به‌ فرمان ولایت هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ محمد فهمیده در آئین تودیع و معارفه فرماندهی تیپ مستقل 316 زرهی پادگان شهید قهرمان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: حرکت میلیونی زیبا و جهاد گونه پیروان امام حسین(ع) به سمت کربلا در اربعین در ادامه حرکت زیبای حماسه امام حسین(ع) است.

وی وجود نیروهای مسلح به عنوان نیروهای مسلح مقتدر و توانا را یکی از مؤلفه‌های اساسی و مهم در پایداری و استقرار جوامع کنونی دانست و بیان داشت: نیروهای مسلح مسئول برقراری امنیت و حافظان صلح در جامعه هستند.

معاون اجرایی نزاجا افزود : رشد و تعالی نیروی‌های مسلح رونق بیشتری را در تمام زمینه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی در جامعه فراهم می‌آورد.

وی در ادامه به بیان اندیشه‌های دفاعی، نظامی امام خمینی (ره) پرداخت و ابراز داشت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به‌ عنوان یک مرجع تقلید برای نخستین بار پیش از شروع جنگ در اوایل انقلاب چهار تدبیر را فرمودند و برای همیشه تاریخ امنیت پایدار کشور را رقم زد.

فهمیده در خصوص اولین تدبیر امام (ره ) در اندیشه دفاعی نظامی افزود:حفظ، تأیید و حمایت از ارتش جمهوری اسلامی به عنوان مهم‌ترین تدبیر بود و امام راحل در 28 فروردین سال 58 طی حکمی ارتش اسلامی را مردمی ابلاغ و اعلام کردند ارتش در روز 29 فروردین در داخل شهرها رژه برود و مردم پشتیبانی خود را از آن اعلام کنند.

وی ادامه داد: امام(ره) در حفظ و حمایت از ارتش و پیوند ارتش با اسلام ناب در دوم اردیبهشت ماه سال 58 تشکیل سپاه پاسداران را در اندیشه‌ها ایجاد کرد و در آذر ماه سال 58 تشکیل ارتش 20 میلیونی را مطرح کردن و نیروی مقاومت بسیج را تشکیل ایجاد کردند.

معاون اجرایی نزاجا افزود : امام (ره) با این اندیشه پیوند زیبایی بین علم، تجربه، تخصص و حماسه حرکت جهاد گونه شکل داد که در رأس آن معنویت وجود داشت.

وی با بیان اینکه این موارد قبل از جنگ با عراق اتفاق افتاد، گفت: با شروع جنگ اندیشه ناب دفاعی- نظامی حضرت امام خمینی(ره) باید در صحنه کارزار خود را نشان دهد.

فهمیده با اشاره به جنگ ایران و عراق ابراز داشت : ارتش عراق و استکبار در 31 شهریور سال 59 با 192 هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن تمام نقاط حساس و فرودگاه ها ی کشور را بمباران کرد، و در اول مهر سال 59 با سه سپاه در سه منطقه به کشور ما حمله کرد.

وی ادامه داد : تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و اندیشه دفاعی – نظامی ایشانبه عنوان فرمانده کل قوا و هدایت جنگ، تمام استکبار و بیش از 36 کشور استکبار غرب و شرق که برای اولین بار با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هم وحدت پیدا کرده بودند، را شکست داد.

* مدیریت جهادی با اندیشه الهی و مذهبی همراه است

معاون اجرایی نزاجا با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «ما در دفاع مقدس پیروز مطلق بودیم»، گفت: ما در دفاع مقدس پیروز بودیم چراکه با کسی جنگی نداشتیم، دشمن به ما حمله کرد و قرار بود بخشی از کشور را بگیرد و مجموعه نظام را به سقوط بکشاند، اما نتوانست حتی یک وجب از خاک را ما تصرف کند.

وی افزود : کشور ما در این جنگ در اوج اقتدار خود ایستاد و این پیروزی حاصل تدبیر دفاعی – نظامی امام خمینی(ره) و وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح است.

فهمیده در ادامه اندیشه دفاعی – نظامی امام خمینی، مدیریت جهاد مقام معظم رهبری را عنوان کرد و اظهار داشت : مدیریت جهادی با اندیشه الهی و مذهبی همراه است که بر مبنای خطر پذیری، جهاد گونه و دشمن‌ستیزی است.

وی اضافه کرد: این ارمغان بسیار بزرگ حاصل اندیشه زیبای دفاعی یک رهبر حکیم، فرزانه، آگاه و بصیر و نیروهای مسلح آماده و توانمند و بصیر و همچنین مردم هوشیار و همیشه در صحنه است که اعضای مقدس هندسه اقتدار معنوی در جامعه جهانی است.

معاون اجرایی نزاجا با بیان اینکه مدیریت جهادی حاکمیت دین و خلأ معنویت در جامعه جهانی را جبران می کند، افزود : نظام جمهوری اسلامی ، شعار اعتدال معنوی را با اقتداری که همه قدرت های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در درونش است برای جامعه جهانی با اعمال مدیریت جهادی به ارمغان آوردهاست.

وی در خصوص سابقه اندیشه مدیریت جهادی افزود : این اندیشه مدیریت جهادی در نهضت پیامبر(ص) وجود داشت که با قرار گرفتن ولایت فقیه در رأس آن می‌تواند این حرکت زیبا، برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی تسری و به وصول برساند.

فهمیده با بیان اینکه بنابه فرموده رهبری ارتش جمهوری اسلامی جوهره اسلامی خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان داد، افزود: در هندسه ارتش جمهوری اسلامی ایران اخلاق و دین، استقلال و کارایی به‌ عنوان سه ضلع است.

وی در خصوص ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت : ارتش جمهوری اسلامی با لبیک گفتن به اسلام ناب محمدی و معنویت و رهبری و پیوند با مردم دفاعی جوهره اسلامی خود را در هشت سال دفاع مقدس نشان داد.

معاون اجرایی نزاجا با بیان اینکه ارتش حزب الله ارتش مردمی است،گفت: این ارتش دارای کارایی بوده و ارتشی علمی است ودر لحظه ای که لازم است با پیروی از ولایت فقیه و پشتیبانی عظیم مردمی با وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح می تواند امنیت پایدار را در کشور خود و در کشورهای منطقه فراهم کند.

* تیپ 316 زرهی از سرمایه های اصلی نیروهای مسلح

وی اضافه کرد : اگر 12 سال کشور را سر میز مذاکره بیاورند؛ ایران به‌ عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه و فرا منطقه تأثیرگذار و شناخته‌ شده است.

فهمیده با اشاره به شعار «ما می‌توانیم» که یکی از شعارهای مدیریت جهادی است، افزود : نعمت بزرگ ولایت در این نظام و وجود نیروهای مسلح آماده ، پا در رکاب، گوش به فرمان، مقتدر و در سایه وحدت نیروهای مسلح و نیروهای مقاومت بسیج به عنوان پشتوانه محکی و دائمی نیروهای مسلح می تواند شعار «ما می توانیم» را محقق سازد.

وی ادامه داد: باید بدانیم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده و ایشان برنامه یک‌ ساله کشور را در آغاز سال مطرح کردند این کشور برای همیشه در تمام زمینه ها در ادامه هندسه انقلاب، نیروهای مسلح و هندسه ارتش که ترسیم فرمودند؛ اکنون نیروهای مسلح با وحدت و یکپارچگی و روحیه نظامی و در دست هم ، مجوعه مردم و کشور را در هدایت مقام معظم رهبری حفظ می کنند و زمینه رشد و شکوفایی را در همه زمینه ها فراهم می کند.

معاون اجرایی نزاجا با بیان اینکه یکی از نعمات بسیار بزرگ الهی در بحث وجود فرماندهی، مدیریت جهادی است، ادامه داد: نیروهای مسلح با دو ویژگی در اوج توان عملیاتی و تهاجمی و توان و رزمی خود و با انگیزه معنوی و دینی آماده هستند هرگونه ذهن و اندیشه تهدید دشمن را رصد کند و مقتدرانه با آن برخورد کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در اوج آمادگی و اقتدار، مجهز، مسلح و مستقل گوش‌ به‌ فرمان مقام معظم رهبری و پشتیبان مردم هستند، گفت: این معنویت وجود دارد تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی به صاحب اصلی خود حضرت ولی‌عصر(ع) سپرده شود.

امیر سرتیپ فهمیده در ادامه با بیان اینکه تیپ 316 زرهی از سرمایه های اصلی نیروهای مسلح است، اظهار داشت : فرماندهان یکی از سرمایه های اصلی هر نظام و اهل اندیشه و فکر و دارای اقتدار هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات هفت ساله امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در تیپ 316 زرهی شهید قهرمان بیان داشت : این امیر فرمانده دلسوز و ولایت مدار که به شغل بالاتر ارتقا یافته در دوران تصدی خود همواره خدمتی صادقانه داشته است.

معاون اجرایی نزاجا ضمن تبریک به سرهنگ نورخدا شاه کرمی به عنوان فرمنده جدید تیپ 316 زرهی همدان نیز یادآور شد : امید است این فرمانده دلاور موجبات روحیه و توان رزمی تیپ را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات