خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا گفت: به لطف و یاری رزمندگان سپاه توانسته‌ایم امنیت منطقه غرب را به نوعی برقرار کنیم که فرصت هیچ گونه سوءاستفاده و تحرکی به دشمنان را ندهیم.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۷۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم منوچهر کاظمی امروز در آیین تودیع و معارفه فرماندهی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان همدان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) با اشاره به افتخارات این تیپ اظهار داشت : این تیپ به بیانی دیگر تیپ 3 لشکر 16 زرهی جایگاه بسیار مهم و سابقه طولانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود:تیپ 3 از بهترین تیپ‌های نیروی زمینی ارتش است که با سابقه درخشان در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در مأموریت‌های مختلف توانسته برگ زرینی از افتخارات نیروی زمینی را در کارنامه خود بگنجاند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا در ادامه به تاریخچه تیپ زرهی منطقه غرب پرداخت و تصریح کرد: منطقه غرب شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان است که یک تیپ نیز در همدان دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ثامن الائمه(ع)اضافه کرد: قرارگاه منطقه غرب قبل از اجرای طرح یک منطقه عملیاتی بود که بعد از اجرای طرح به یک قرارگاه منطقه‌ای به صورت فرماندهی کل تبدیل شد.

کاظمی با بیان اینکه تنها یگان‌های زرهی متعلق به قرارگاه منطقه غرب است، ابراز داشت: 3 تیپ زرهی در منطقه استان‌های غربی داریم و اهمیت این استان‌ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای است که نگاه ویژه‌ای به منطقه غرب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پایگاه هوانیروز غرببه واسطه اهمیتی که استان کرمانشاه دارد در آنجا قرار دارد، در خصوص گروه پدافند هوایی نیز بیان داشت: این گروه‌ها در استان‌های کرمانشاه و همدان مستقر شده و سایت‌هایی دارد که به صورت شبانه‌روز آسمان کشور را در استان‌های غربی مراقبت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا با بیان اینکه استان‌های غربی برای جمهوری اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح بسیار مهم است، اظهار داشت: مهم ترین توطئه‌های دشمنان در مناطق غرب ایجاد می‌شود و نیروهای مسلح نظامی، انتظامی و امنیتی همواره درگیر تهدیداتی است که دشمنان در منطقه غرب یکی پس از دیگری اجرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور بعد از دوران دفاع مقدس شاهد تهدید منافقین، دشمنان و گروه‌های تکفیری در منطقه غرب بودیم، افزود: در سال 93 که بحث جنگ‌های نیابتی و توطئه گروه‌های تکفیری مطرح شد، ظرف کمتر از 8 ساعت 7 تیپ را از مناطق مختلف منطقه به روبروی استان دیالی منتقل کردیم و توانستیم در مقابل توطئه و تهدید بزرگ دشمن مقاومت و آن را خنثی کنیم.

کاظمی ادامه داد: به لطف و یاری رزمندگان سپاه توانسته‌ایم امنیت منطقه غرب را به نوعی برقرار کنیم که فرصت هیچ گونه سوءاستفاده و تحرکی به دشمنان را ندهیم.

وی افزود: این افتخار بزرگی است که نیروهای مسلح و قرارگاه منطقه غرب جمهوری اسلامی در شرایط و موقعیتی قرار گرفته که توانسته به رسالت خود در این شرایط حساس کشور عمل کند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا با اشاره به جنایت‌های گروه های تکفیری در سراسر جهان تصریح کرد: به لطف پروردگار و هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و همچنین وحدت، هوشیاری و بیداری نیروهای مسلح اعم از نظامی، انتظامی مرزبانی و امنیتی توانسته است چنان امنیتی را ایجاد کند که حتی شاهد یک ترقه نیز در کشور نیستیم.

وی با بیان اینکه امنیت به سادگی به دست نیامده است، گفت: رزمندگان نیروهای مسلح در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ماورای مرزها امنیت را ایجاد کرده‌اند و این، بار مسئولیتی است که بر گردن تک تک حافظان و سربازان این نظام مقدس است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه بخش عظیم و قدرت نزاجا در همدان است، تصریح کرد: در ارتش استان همدان پایگاه مقتدر نیروی هوایی وجود دارد که پشتیبانی عمومی نیروهای مسلح است.

وی افزود: گروه پدافند ما که آسمان کشور را در منطقه غرب رصد می‌کند از ورود هر گونه شیء متجاوزی که بخواهد در آسمان کشور حضور یابد، جلوگیری می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا با تاکید بر اینکه تیپ زرهی شهید قهرمان افتخار بزرگی برای نیروهای مسلح، نیروی زمینی و استان همدان است، افزود: این تیپ بخش مهمی از این افتخارات خود را مدیون مدیران و فرماندهانی است که با تلاش مجاهدانه خود در طول شبانه روز با توجه به تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد نیروها را هدایت می‌کند و آمادگی که مدنظر فرمانده کل قوا است روز به روز به سرانجام می‌رسانند.

وی یادآور شد: اگر دشمنان ما در تمام توطئه‌ها و نقشه‌های خود شکست خورده به طور قطع به لطف پروردگار و هدایت‌های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و خیمه توانمند و مستحکم نیروهای مسلح است که توانسته این نظام مقدس را حفظ کند و پشتیبانی مردم یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های این موفقیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات