فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این شهرستان کوهستانی بوده و می‌توان از اراضی شیب‌دار آن بهره‌برداری لازم را برد، گفت: قطعآ با تغییر الگوی کشت در شهرستان می‌توان شاهد وضعیت مطلوب‌تری در سطح شهرستان بود.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۲۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
سید محمدکاظم نظری صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از خدمات جهاد کشاورزی شهرستان در راستای حمایت و اجرای برنامه‌های مطلوب ویژه کشاورزان اظهار کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم گام‌های خوبی در حوزه کشاورزی برداشته شده که مصداق واقعی آن تولید مازاد گندم و اجرای چند طرح آبیاری در شهرستان است.

نظری بر ترویج فرهنگ تغییر الگوی کشت در شهرستان بویراحمد تاکید کرد و گفت: باید شیوه کشت مناسب با برگزاری دوره‌های آموزشی به کشاورزان آموزش داده شود چرا که با تغییر الگوی کشت  کاهش مصرف آب و تولید محصولات بیشتری را خواهیم داشت.

این مسؤول از خلاء‌های بخش کشاورزی را تغییر الگوی کشت در بویراحمد عنوان کرد و گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باید بر روی تغییر الگوی کشت و نوع کشت اقدامات لازم صورت گیرد.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عدالت در منابع آبی شهرستان رعایت نشده، گفت: تخصیص منابع آبی بخشی از آن کشوری و بخشی استانی بوده که تمام تلاشمان را برای تخصیص منابع آبی شهرستان بکار می‌گیریم چرا که در حق شهرستان بویراحمد در این خصوص ظلم شده و کمترین منابع آبی به آن تخصیص داده شده است.

نظری با ابراز گلایه‌مندی از شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر عدم توجه به تخصیص منابع آب شهرستان بویراحمد اذعان کرد: متاسفانه متناسب با آب‌های موجود در شهرستان تخصیص منابع آبی به بویراحمد عادلانه نبوده است.

وی اذعان کرد: متاسفانه متناسب با آب‌های جاری، چاه‌ها و طرح‌های اجرایی منابع آبی به شهرستان بویراحمد تخصیص داده نشده
ارسال نظرات