مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان کردستان گفت: حوزه های علمیه باورهای دینی را عمق می بخشند و در جامعه به عنوان سنگربانان دین قدم در راه تبلیغ می گذارند.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۰۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
محمد صالحی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان که با حضور معاون حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از روحانیون استان در سنندج برگزار شد اظهار کرد: تعداد خواهران طلبه در حوزه های علمیه استان کردستان در سال 89 حدود 161 نفر بودند که این آمار در سال 95 به 727 خواهر طلبه و 632 دانش آموخته زرسیده است و تا پذیرش 2 هزار نفر نیز ظرفیت در این حوزه وجود دارد.
 
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان کردستان گفت: حوزه های علمیه چه خواهران و چه برادران باورهای دینی را عمق بخشند و در جامعه به عنوان سنگربانان دین قدم در راه تبلیغ بگذارند.
 
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به دارا بودن عنوان نخست وبلاگ‌نویسی خواهران طلبه این استان در 22 ماه گذشته در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به منظور تبیین مسایل دینی و دیگر حوزه‌ها، امسال 38 کرسی آزاداندیشی در کردستان برگزار شده است که همه این نشست‌ها با بهره‌گیری از طلاب خواهر بوده است.
 
در ادامه حجت اسلام محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: روحانیون نقش خطیر و بزرگی در امر تربیت، انسان سازی و آموزش دارند و همواره به عنوان متولی امر دین می تواند برای رسیدن به اهداف و حقیقت قدم های بزرگی را بردارد چرا که زندگی فردی و اجماعی انسانها و چه نطامی که بر آن حاکم است اگر بر مبنای دین باشد قطعا سعادتمند خواهد شد.
 
در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام علی صالحی تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده به عنوان مدیر جدید حوزه‌های علمی خواهران استان کردستان معرفی شد.
 
 
ارسال نظرات