مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: 500 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان تحت پوشش، در سفر هیئت دولت مصوب شد که امیدواریم بتوانیم با جذب این میزان اعتبار به اهداف خود که ایجاد 5 هازر فرصت شغلی است دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۹۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدمهدی ناصری صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: برنامه عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی 5 پروژه برعهده کمیته امداد نهاده شد.

وی افزود: 18452 خانوار تحت پوشش مورد ارزیابی در طرح استعدادیابی اشتغال قرار گرفتند که 18477 نفر مستعد اشتغال معرفی شدند که می‌توانستیم برای آنان اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت موفق به جذب اعتباراتی معادل 500 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش شدیم البته درخواست ما یک‌هزار میلیارد ریال بود.

ناصری ادامه داد: پرداخت این تسهیلات از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده ولی همچنان منتظر هستیم تا بانک‌های استان همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: 21 میلیارد و 600 میلیون تومان براساس تبصره 26 قانون برنامه بودجه در اختیار این نهاد حمایتی قرار گرفته و در مجموع بیش از 71 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اعتبار تخصیص یافت که 17 میلیارد و 440 میلیون تومان تخصیص و ابلاغ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در بحث عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی در شش ماهه 48 مورد کمک به مسکن محرومین صورت گرفته در سفر هیئت دولت ساخت یک‌هزار مسکن نیز مصوب شده که از رشد 500 درصدی برخوردار خواهد بود و امیدواریم بتوانیم آن را محقق سازیم.

ناصری خاطرنشان کرد: 597 تعمیر و بهسازی مسکن محرومین، 40 واحد بهسازی مسکن روستایی، کمک به تغذیه رژیمی بیماران خاص 211 نفر و پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی 280 مورد از سوی این نهاد حمایتی صورت گرفته است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه تحت حمایت 488، 365 نفر از مددجویان نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی برای 238 نفر دانشجو، دوره پایدارسازی اشتغال 3665 انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در پایان گفت: 486 مورد از محل تبصره 26 سال جاری فرصت اشتغال فراهم شده است، 913 مترمربع نیز توسط مددجویان فرش بافته شده که در پایان سال هدفگذاری صورت گرفته 2 هزار مترمربع است و امیدواریم به بیش از این آمار دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات