کد خبر: ۸۷۷۷۰۰۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

استاد قرآن گفت: کلاس های ارتقا برای راهیافتگان استانی به مسابقات کشوری توسط قاریان و اساتید برجسته ی کشور برای افزایش توانمندی شرکت کنندگان انجام شود تا راهیافتگان به مرحله‌ی کشوری از آمادگی بیشتری برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، استاد یوسف ایزدی نفر اول مسابقات ترتیل قرآن کریم اوقاف کشور در سال ۸۵، نفر اول تحقیق مسابقات نیروهای مسلح کشور، نفر اول تحقیق سازمان تبلیغات کشور و از اساتید سرشناس استان گیلان است.

وی در خصوص بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقات زحمات زیادی کشیده شده است و جلسات هماهنگی با ادارات و نهادهای استان و همچنین اساتید و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد اما به هر حال چند نکته حائز اهمیت است و باید مورد توجه قراگیرد و بیان این نکات به منظور انکار زحمات متولان امر نیست.

این استاد قرآنی گفت: از آنجایی که مدت یک سال است که میزبانی این دوره از مسابقات به استان ما داده شده است ولی آنطور که شایسته و بایسته و در شأن قرآن بوده مسئولین امر وارد میدان نشدند و از این فرصت بزرگ استفاده خوبی نکردند، چرا استاندار، فرمانداران، نهادهای فرهنگی و قرآنی استان از پتانسیل استان بهره برداری نکردند و اصلا چرا ما در استان خودمان نباید یک فضای مناسب و در شأن قرآن داشته باشیم آیا این فرصت مناسبی نبود تا بنای یک مکان چند منظوره فرهنگی، هنری بویژه قرآنی را در استان ما شرو ع کنیم تا در اینگونه برنامه ها دچار مشکلاتی از قبیل اسکان، ایاب ذهاب، محلی بزرگ برای نمایش حضور گیلانیان ولایتمدار استان، پارکینگ و غیره نباشیم.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین استان در مسابقات بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ادامه داد: در همه استان ها با برگزاری مسابقات قرآنی به این عظمتی همه مسئولین استان وارد میدان شده و کمک می کنند، ولی حضور مسئولین استانی در این مسابقات خیلی کم رنگ بود. مگر چند بار این برنامه ها در استان ما اتفاق خواهد افتاد؟

ایزدی افزود: در برگزاری محافل انس با قرآن و کارگاه های آموزشی که خیلی مؤثر هم هست متأسفانه از همه قراء و پیشکسوتان قرآنی استان استفاده نشد و جا داشت از همه ظرفیت ها بهره گیری می شد.

این استاد قرآنی اضافه کرد: به نظرم می رسید از اساتید و قاریان میهمان برای تلاوت قرآن در مصلی های نماز جمعه استفاده بیشتری کرد و قبل از شروع نماز جمعه از تلاوت آنها بهره برد.

وی یادآور شد: مسئولین امر می توانستند با برگزاری جلسه هم اندیشی یا ارتقاء ویژه دیگر قاریانی که به مسابقات قرآن راه پیدانکردند در شهر رشت و دیگر شهرها کمک شایانی به بالا بردن سطح قراء و حفاظ  گیلانی نموه و برادرن و خواهران مارا با اساتید کشور و قاریان بین المللی بیشتر آشنا کنند.

ایزدی با بیان اینکه صدا وسیمای مرکز گیلان در اطلاع رسانی و بویژه پوشش مسابقات قرآن برای آن دسته از مردمی که شبکه باران را دنبال می کنند خوب عمل نکرد گفت: در استان های دیگر ضمن پوشش خوب مسابقات حداقل تلاوت و اجرای قاریان و حافظان استان خودشان را به صورت زنده پخش می کردند، چگونه می شود ورزش و فوتبال جزء برنامه های پخش زنده مسئولین صدا وسیما می باشد ولی قرآن که همه چیز ما می باشد کوتاهی می شود؟

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در این سطح کار بزرگی است و همت و تلاش همه‌ی دستگاه ها به خصوص دستگاه های فرهنگی را می‌طلبدتا بازتاب قابل توجهی داشته باشد.

ایزدی در پایان ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری مسابقات سی و نهمین دوره قرآن کریم در زیباکنار پیشنهاد داد: بهتر است کلاس های ارتقا برای راهیافتگان استانی به مسابقات کشوری توسط قاریان و اساتید برجسته ی کشور برای افزایش توانمندی شرکت کنندگان انجام شود تا راهیافتگان به مرحله‌ی کشوری از آمادگی بیشتری برخوردار شوند.

ارسال نظرات