خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان البرز گفت: برگزاری کارگاه های قالی بافی یکی از مصادیق بارز و جدی اشتغال خانگی و خرد است که برای جامعه هدف امداد نیز مفید است.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۴۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کریم کشاورز سیاهپوش مدیر کمیته امداد شهرستان البرز درمراسم اختتامیه کارگاه قالی بافی روستای حسن آباد و افتتاحیه کارگاه قالی بافی در شهر بیدستان بیان کرد: امروز توانمندسازی خانواده های نیازمند راهکار اساسی و جدی در ارائه خدمت به محرومان است.

وی ادامه داد: خانواده نیازمند تا زمانی که به استقلال معیشتی دست پیدا نکند، برای معیشت و گذران زندگی خویش با مشکل مواجه است ولی اگر اشتغال خانواده مددجو فراهم شود نه تنها نیازمندی او برطرف می شود بلکه خود می تواند علاوه بر تأمین معیشت خویش به نیازمندان ناتوان از کار نیز کمک کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان البرز اشتغال نیازمندان را کار محوری امداد دانست و افزود: امداد همانند مرکزی اورژانسی است در نتیجه اگر کسی به واسطه مسائل مختلف دچار مشکل می شود، در دوره کوتاهی در امداد باید درمان شده و توانمندی خود را بازیابد.

وی به برگزاری کارگاه قالی بافی اشاره کرد و گفت:  برگزاری کارگاه های قالی بافی یکی از مصادیق بارز و جدی اشتغال خانگی و خرد است که برای جامعه هدف امداد نیز مفید است چراکه با سرمایه اندک و کمک مالی امداد بستر استقلال معیشتی نیازمندان فراهم می شود.

کشاورز سیاهپوش اعلام کرد: کارگاه  قالی بافی حسن آباد با 10 دار قالی فعالیت خود را آغاز کرده است که شرکت کنندگان در این دوره آموزشی 450 ساعت آموزش را گذرانده اند؛ شرکت کنندگان در این کارگاه ها علاوه بر آموزش این هنر ایرانی، از آموزش فرهنگی دینی همچون سبک زندگی و احکام اسلامی نیز بهره مند خواهند شد و در پایان هر دوره، شرکت کنندگان با قبولی در آزمون اداره کل فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهینامه حرفه ای خواهند شد.

وی یادآورشد: امروز امداد این آمادگی را دارد تا نیازمندان را با آموزش توانمند کرده و در رشته های شغلی متناسب با تواتمندی آنها مشغول بکار کند از این رو انتظار این است که مددجویان با استفاده از این ظرفیت، وضعیت معیشت خویش را ارتقا دهند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها