مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش ویژه شبکه تبلیغی، مداحان و هیئت های مذهبی در ترویج فرهنگ دینی، گفت: گفتمان سازی فرهنگی در مناسبت های مذهبی ضروری است.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۴۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در نشست خود با مداحان، روحانیان و کارشناسان تشکل‌های دینی دامغان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن قدردانی از برگزاری خوب مراسم عزاداری ماه محرم سال جاری در سراسر استان، ابراز داشت: عزاداری مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی مانند هر پدیده‌ای نیازمند گفتمان سازی در سطح جامعه است که روحانیان، شبکه تبلیغی، مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به این اصل توجه داشته باشند.

وی افزود: هر پدیده اجتماعی و فرهنگی اگر به گفتمان عمومی تبدیل شد، حساسیت‌ها نسبت به آن افزایش می‌یابند و همگان خود را در قبال هرچه بهتر اجراشدنش مسئول می‌دانند لیکن ترویج فرهنگ حب اهل‌بیت(ع) و عزاداری نیز می‌بایست به گفتمان دینی غالب مردم بدل شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان گفت: این موضوع بارها درباره اقتصاد مقاومتی بیان می‌شود لذا اگر مردم فرهنگ صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی را در بین خود نهادینه نکنند، نمی‌توان به ترویج آن امیدوار بود همچنین این مسائل در مصرف کالای ایرانی، اقتصاد داخلی، فرهنگ عمومی، حجاب و عفاف و ... به عینه دیده می‌شود.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود و بابیان اینکه پس از گفتمان سازی فرهنگی باید فرهنگ دینی را ترویج داد، بیان کرد: شیعه باید دشمن‌شناس باشد لذا لازم است مداحان در بحث دشمن‌شناسی ورود پیدا کنند و در این امر تأکیدات رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیرند و حیله‌ها، نقشه‌ها و خطوط دشمن را بشناسند.

وی خطر نفوذ دشمن را بسیار مهم برشمرد و ابراز داشت: مداحان در سالم‌سازی فضاهای مذهبی و مراسم عزاداری نقش دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در واقعه عاشورا جبهه حق و باطل ازنظر افکار عمومی روشن نبود و چهره حق در اثر غبارهای تبلیغاتی مکدر شده بود.

شکری ضمن بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که تجدید می‌شود مناسبت سازی‌های مذهبی است، گفت: اشعار مذهبی، اخلاقی و تربیتی درزمینهٔ مذمت آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق اعتیاد و ... بیشتر شود.

حجت‌الاسلام حسین صبوری رئیس تبلیغات اسلامی دامغان نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه خواستار جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی شد و گفت: هیئت‌های مذهبی بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی مذهبی جهان هستند و باید در جذب هرچه بیشتر جوانان که امروز هدف اصلی تهاجم فرهنگی هستند، اهتمام داشته باشند.

در این نشست مسائل و مشکلات پیرامون هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی دامغان مطرح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها