کارشناس تاریخ جنگ در گفت‌وگو با «بسیج»:

سیاست های ایران در مقابل آمریکا تغییری نمی‌کند

یک کارشناس تاریخ جنگ گفت: دولت یازدهم بنای کار خود را بر تنش زداییی و دیپلماسی لبخند و دست دوستی به سوی آمریکا دراز کردن گذاشته است.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۰۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
دکتر غضنفری کارشناس تاریخ جنگ و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا اظهار داشت: با توجه به رویکردی که دولت روحانی در پیش گرفته است به نظر نمیاید شاهد تغییرات خاصی را شاهد باشیم.


وی یادآور شد: دولت یازدهم بنای کار خود را بر تنش زداییی و دیپلماسی لبخند و دست دوستی به سوی آمریکا دراز کردن گذاشته است گرچه این دولت، امید داشت خانم کلینتون و حزب دموکرات در آمریکا رای بیاورد اما انتظار نمی‌رود شاهد تغییرات خاصی در این خصوص باشیم.

این استاد دانشگاه تهران در ادامه گفت: دولت انتظار داشت همان روندی که با دموکرات ها و اوباما در پیش گرفته بود با خانم کلینتون ادامه دهد ولی با پیروزی ترامپ در امریکا روند دولت در مواجه با امریکا چندان تفاوتی نمی‌کند همانطور که در اخبار امروز اعلام شد ترامپ و جمهوری خواهان نیز قصد ندارند به ترکیب موافقت نامه برجام تغییر دهند.

غضنفری متذکر شد: این موضوع کاملا قابل پیشبینی شده بود که قرارداد برجام توسط دولت مردان و رئیس جمهور آمریکا رد نمی‌شود چون که این قراداد 99 درصد به نفع امریکا و 99 درصد به ضرر ایران است بنابراین هر تیم و حزبی در امریکا روی کار بیاید چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات آنقدر بی عقل نیست این قرارداد که کاملا به نفع امریکا و متحدانش است را کنار بگذارد.

این کارشناس تاریخ جنگ افزود: من فکر نمی‌کنم تغییرات محسوسی در سیاست‌های امریکایی‌ها نسبت به ایران اتخاذ شود البته ممکن است با نزدیک شدن امریکایی‌ها و روس ها به یکدیگر به صورت غیرمستقیم سیاست‌های خارجی امریکایی‌ها دستخوش تغییراتی شود و امریکایی ها لاجرم مجبور هستند در برخی موضوعات به روس ها نزدیک شوند و این موضوع باعث می‌شود که برخی ملاحظاتشان را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر دهند.

ارسال نظرات