خبرگزاری بسیج: معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با تشریح برنامه های هفته دیابت گفت: ویژه برنامه هاي مشاوره ای، پزشکی و تغذیه ای به مناسبت هفته ملی دیابت با شعار «چشم ها به دیابت» در این منطقه اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۲۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: ویژه برنامه های هفته ملی دیابت امسال با شعار « چشم ها به دیابت»  از  22 تا 28 آبان با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان درمورد بیماری دیابت و عوارض آن با اولویت پیشگیری ،در خانه های سلامت محلات، مدارس،مساجد و بوستانها اجرا می شود.

مسلمی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت نهادها و سازمانها و افراد دارای دیابت در اجرای برنامه های هفته دیابت از دیگر  اهداف ویژه برنامه های هفته دیابت است گفت: برگزاری ورزش صبحگاهی در بوستانها و مدارس، پیاده روی نمادین و تشکیل حلقه آبی در فرهنگسرای ولاء، برگزاری جشنواره صبحانه سالم در سرای محلات، ارائه برنامه های آموزشی در مدارس ویژه  اولیاء دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده برای جلب مشارکت شهروندان است.

وی ارائه خدمات سلامت محور تست قندخون ویژه شهروندان در بوستانها و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،تست قند و فشار خون ویژه خانواده شهدا و شهروندان محلات کم برخوردار، پایش قد و وزن افراد دیابتی در مساجد، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی در سرای محلات، برپائی پایگاه های غربالگری دیابت ویژه پرسنل شهرداری و تقدیر از دبیران محلی  منطقه ای و اعضای فعال کانونهای دیابت را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

مسلمی تصریح کرد: برگزاری تور گردشگری و بازدید از میدان مشق و کاخ گلستان و گردش با لکوموتیو در محوطه میدان ارگ به میزبانی منطقه 12 و تجمع بزرگ انسانی اعضای کانون دیابت در روز جمعه 28 آبان در میدان آزادی از برنامه هایی است که به صورت فرا منطقه ای اجرا خواهد شد.

وی توجه به سلامت شهروندان را از اولویت های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 20 کانون دیابت و 1712 نفر عضو فعال کانون های پیشگیری از دیابت در خانه های سلامت محله های بیست گانه  منطقه 20 فعال هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 اظهار داشت : روز شمار هفته ملی دیابت با شعار دیابت و سازمان های مردم نهاد، دیابت و مدرسه، دیابت، بیماری های غیرواگیر و نظام سلامت، دیابت و رسانه، دیابت و مردم، دیابت و ورزش و دیابت و ائمه جمعه و جماعات اجرا می شود.

ارسال نظرات