سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و محمود زمانی قمی، استانداری استان مرکزی برای توانمندسازی، اشتغال زایی و تامین مسکن مددجویان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۲۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ تفاهم نامه همکاری فی‌مابین کمیته امداد و استانداری مرکزی در راستای افزایش خدمت رسانی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به امضا رسید.

در این تفاهم نامه استانداری متعهد شده است، برای تامین هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی از محل منابع مصوب قانون بودجه پیگیری‌های لازم را داشته باشد و بانک‌های عامل در سطح استان را ملزم به پرداخت کامل سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی کند. این تفاهم نامه همچنین با هدف کمک به رفع مشکلات بیکاری اقشار بی‌بضاعت، آشنا کردن جوانان و نوجوانان با مباحث اشتغال و توانمند سازی، ارتقای سطح فرهنگ کار و تلاش، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان و فراهم ساختن زمینه برای خودکفایی اقتصادی مددجویان به امضای طرفین رسیده است.

موضوع تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد امام (ره) و استانداری استان مرکزی توانمندسازی، اشتغالزایی و تامین مسکن برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر از طریق ارائه آموزش‌های فنی، مهارتی، کارآفرینی، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی مناسب و فراهم کردن زمینه جذب حداکثری منابع قرض الحسنه بانک‌ها و سایر منابع استانی است.

استانداری در این تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد متعهد شده است برای تامین هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی از محل منابع مصوب قانون بودجه پیگیری‌های لازم را داشته باشد و بانک‌های عامل در سطح استان را ملزم به پرداخت کامل سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی کند.

واگذاری اماکن بدون استفاده دولتی در استان برای طرح‌های آموزشی و اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد، تشویق و ترغیب دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های اداری استان برای خرید از محصولات تولیدی مددجویان و ایجاد بازارچه محلی و منطقه‌ای در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران، شناسایی مشاغل در استان بر اساس طرح آمایش سرزمین و اعلام به کمیته امداد از دیگر تعهدات استانداری برای ایجاد اشتغال زایی مددجویان در این تفاهم نامه عنوان شده است.

بر اساس این تفاهم نامه استانداری به منظور تامین عرصه‌های مناسب و آماده شدن زیرساخت‌های مربوطه به همراه مجوزهای لازم برای اجرای حداقل 12پروژه تولیدی، خدماتی، کشاورزی، تجاری و واگذاری زمین مسکونی رایگان با زیرساخت‌های مورد نیاز برای احداث 800 واحد مسکونی در شهرها و 200 واحد مسکونی در روستاها برای مددجویان کمیته امداد اقدام می‌کند.

در این تفاهم نامه شناسایی، استعداد سنجی و مشاوره شغلی مددجویان، پرداخت 30 درصد از منابع قرض الحسنه تخصیصی بانک‌ها به مددجویان تک و چند خدمتی، تامین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز ارائه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی بر اساس برنامه و بودجه سالیانه، کمک به ارزیابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان با استفاده از ظرفیت و توان شرکت توسعه و تجارت امداد، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مجتمع اقتصادی کمیته امداد برای اشتغال زایی مددجویان در سطح استان، تامین منابع مالی ساخت هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها پس از واگذاری زمین از سوی استانداری برای مددجویان از تعهدات کمیته امداد عنوان شده است.

این تفاهم نامه در هشت بند با مدت اجرای یک سال به امضاء طرفین رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات