قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور با اشاره به ناکارآمدی طرح تحول سلامت گفت: سیاست پوپولیستی منتقل شده از دولت قبل به وزیر بهداشت باعث می‌شود ضمن اینکه چرخ حوزه بهداشت و سلامت کشور به گل فرو برود، نظام هم آسیب ببیند.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۹۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسن صادقی قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور در شامگاه پنجشنبه پنجمین کنگره خانه کارگری استان مرکزی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اقتصاد کشور گفت: اقتصاد کشور باید تولید محور باشد تا بتواند صادرات را به همراه داشته باشد.

وی افزود: عملکرد بخش‌های اجرایی و نظارتی در جهت توسعه اقتصادی کشور عکس توسعه سیاسی اجتماعی رقم خورده در حالیکه می‌بایست توسعه اقتصادی زیرساخت اساسی است که بر مبنای آن توسعه سیاسی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: اقتصاد ایران دولت سالار است و این امر باعث شده که هرگز نتوان فرمان آن را به دست بخش خصوصی داد، متاسفانه این بنا به غلط از گذشته نهاده شده و همچنان این روند ادامه دارد.

صادقی با تاکید بر اینکه بهترین الگوی اقتصادی کشور اقتصاد مردم محور است، گفت: الگوی اقتصاد مردم محور می‌تواند بهترین الگو باشد چراکه ضعفا نیز در آن سهم دارند این الگو که مبتنی بر حضور کم درآمدترین قشر مردم در جامعه است و می‌تواند مشکلات موجود در بخش اقتصاد را رفع کند.

وی افزود: هر دولتی که سکان کشور را به دست گرفته در سورنای بخش خصوصی بیشتر دمیده است؛ اینکه به یکباره تمام سرمایه ملی را در پای بخش خصوصی بریزیم مشخص است که به زمین می‌خورد چراکه تمرکز بخش خصوصی بر منفعت طلبی است.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: دولتی‌ها، مجلس نشینان، دستگاه های حاکمیتی و دستگاه های اجرایی کشور به مانند کوهنوردی شده‌اند که زمانی که می خواهند به قله برسند توان خود را از دست داده‌اند.

صادقی خاطرنشان کرد: به طور قطع با این سیاست اقتصادی تمام صنایع کشور به ورطه نابودی کشیده می‌شود و  به کشوری مصرف گرا و وابسته به تولیدات خارجی تبدیل خواهیم شد.

وی افزود: دولت باید اقتصادکشور را به دست بگیرد و مشارکت مردم را به شکل توده‌ای و تعاون اجرایی سازد، امروز برآورد نقدینگی در صندوق‌های خانوادگی به 90 هزار میلیارد تومان می‌رسد که باید این منابع به اقتصاد و صنعت کشور واریز و سرمایه‌گذاری شود.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: اگر تمام منبع مالی کشور را به شکل تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار دهند بازهم این بخش خصوصی برای حفظ منافع خود سرمایه‌گذاری را در خارج از کشور ادامه می‌دهد.

صادقی با انتقاد از شیوه خصوصی‌سازی در کشور گفت: با خصوصی سازی مشکل نداریم که با شیوه اجرای آن مشکل داریم؛ تاریخ اقتصاد کشور ثابت کرده که نمی‌توانیم فرمان اقتصاد تولید محور کاربر کشور را به دست خصوصی بسپاریم.

وی افزود: اگر درمان و تامین اجتماعی را هم ادغام کردید مشکلی حل نمی شود، قانون کار را پیش پای کارفرمایان و کارگران به مسلخ هم ببرید مشکلی حل نمی شود؛ اگر مشکل ما قانون کار بود امروز باید در بازارچه های مرزی، شهرک‌های صنعتی شاهد جذب سرمایه‌گذار خارجی، توسعه سرمایه‌گذار داخلی و تولید اشتغال می بودیم، اما چنین نیست پس مشکل در واقع قانون کار نیست بلکه فرهنگ، نگرش و سوء مدیریت است که از پیش از انقلاب تا به امروز ادامه داشته است.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: طرح تحول سلامت آمد تا بغض متراکم پزشکان را از بترکاند و به حقوقشان دست پیدا کند این طرح با هدف کاهش پرداختی مردم، رشد خدمت‌رسانی، احیای پزشک خانواده، کاهش زیرمیزی ها و ... اجرایی شد، اما چرا این نتایج حاصل نشد؟ پس چرا تاثیراتش را نمی‌بینیم؟

صادقی تاکید کرد: این طرح ناکارآمدی خود را نشان داده اما چرا همچنان برای اجرای آن مسئولین هنوز پافشاری می کنند جای تعجب است؟ در واقع اگر حذف یارانه ها مشکلات اقتصاد را حل کرد این طرح تحول هم موثر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پرداخت یارانه‌ها گفت: باید پرسید اراک تاکنون چه منفعتی از حذف یارانه ها داشته است در حالی که ثروت بزرگ این استان چون شرکت‌های بزرگی صنعتی از دست رفته است.

صادقی افزود: سیاست پوپولیستی منتقل شده از دولت قبل به وزیر بهداشت باعث می شود چرخ حوزه بهداشت و سلامت کشور به گل فرو برود، راهی را که غلط است چرا اصرار به اجرای آن داریم، ادغام سازمان تامین اجتماعی در نهایت مشکلات یک سال را رفع می سازد و در آینده اعتراضات فراوان بازنشستگان را در صورت ادغام مشاهده خواهیم کرد.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: نباید برای اینکه خود را قدرتمند نشان دهید نظام را تضعیف نکیند، در حوزه درمان با اجرای این طرح بودجه به 18 هزار میلیارد تومان رسیده است تا بتواند تقاضای موجود را رفع سازد.

وی افزود: به واسطه این طرح حقوق پزشکان 187 برابر افزایش یافته است، طرح تحول مانند چاهی است که هر میزان ثروت به آن اختصاص یابد همچنان کم است چون پزشکان سیر نمی‌شوند.

صادقی با تاکید بر مدیریت منابع طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح اگر با مدیریت منابع همراه نباشد با شکست مواجه خواهد شد؛ اوراق قرض که دولت توزیع کرده شبه ربوی است که برای اقتصاد کشور به مانند سم است.

قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور تصریح کرد: نظام از حرکت های پوپولیستی افراد ضربه خواهد خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح قانون کار تاکید داشتند که قانون کار باید به گونه ای اصلاح شود که جنبه دفاع از ضعیف در آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر فصل الخطاب است اگر کسی به این منویات توجه کند قطعا جامعه کارگری حامی او است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات