خبرهای داغ:

نشست علمی " امام حسین علیه السلام و ملل" برگزار شد

نشست علمی " امام حسین علیه السلام و ملل" از سوی جامعه المصطفی در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۶۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، در نشست علمی "امام حسین علیه السلام و ملل" که در سالن شهید صدر مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، به بیان زمینه سازی و آشنایی بیشتراقوام و ملل با امام حسین علیه السلام و عاشورا پرداخت و ابراز داشت: طلاب باید با جایگاه و نحوه و کیفیت عزاداری عاشورا در کشورهای مختلف و آداب و رسوم عزاداری آشنایی پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری عزاداری امام حسین علیه السلام در بین تمامی ملل خاطرنشان ساخت:عزاداری این امام همام در سرتاسر جهان مورد قبول ادیان و مذاهب می باشد، حتی در آیین هندو در زمان ایام عزای حضرت نذورات می دهند و در آن  شرکت می کنند، لذا باید دانست که امام حسین علیه السلام مختص به شیعیان نیست، بلکه تمامی فرق و ملل ایشان را متعلق به خودشان می دانند.

گفتنی است، در این نشست علمی، دو تن از طلاب کشورهای ساحل عاج و نیجریه و اساتیدی از کشورالجزایر و دیگر کشورها در بیان تاثیر عاشورا بر ملل پرداختند و همچنین در ادامه نشست کلیپ زیبا و جذاب عزاداری ملیت های مختلف پخش و نیز طلاب حاضر در این جلسه به عزاداری پرداختند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار