خبرهای داغ:
قائم مقام کمیته امداد قم با بیان اینکه زیارت عتبات عالیات برای مددجویان این مرکز دور از ذهن نیست، گفت: هزینه تشرف مددجویان به مراسم اربعین حسینی(ع) پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۵۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید علی موسوی در رابطه با رویکرد این نهاد برای حضور مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مراسم اربعین حسینی(ع) بیان کرد: همانطور که در آموزه‌های دینی به زیارت روز اربعین تأکید شده است نباید از تأثیر بسیار عمیق و معنوی آن غافل شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد حضور میلیونی شیعیان در حماسه عظیم زیارت اربعین هستیم و این حرکت مردمی، صلابت ایمان و قوت اراده شیعیان را به رخ جهانیان کشیده و زائرین حضرتش، با گرامیداشت این روز الهی، ثابت می‌کنند که صادقانه در دفاع از ولایت اهل بیت(ع) و عمل به دستورات آن بزرگواران، در ادامه راهی که حضرت سیدالشهدا(ع) با فریاد «هیهات منا الذّله» اعلان فرمودند، پیش می‌روند و مددجویان تحت حمایت این نهاد هم از این قاعده مستثنی نیستند و محرومیت و نیاز اقتصادی و مالی موجب نخواهد شد که زیارت عتبات عالیات برای آن‌ها دور از ذهن و غیر قابل دسترس باشد.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تشکیل ستادهای اربعین و برنامه ریزی‌های منسجم کمیته امداد را خاطر نشان و اظهار کرد: به منظور ایجاد هماهنگی لازم و پیگیری مجدّانه امور، ستاد زیارت اربعین در اداره کل کمیته امداد استان با حضور اعضای ذیربط تشکیل شد که با تعامل لازم با «ستاد استانی اربعین حسینی» برای توسعه تسهیلات برای تشرّف مددجویان به زیارت اربعین اقدامات خوبی شده و حتی با استان‌های مرزی نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

وی چنین سفرهایی را اثرگذار و تعالی بخش عنوان کرد و گفت: حضور مددجویان تحت حمایت این نهاد برای آن‌ها لازم است و اگر فقط پیاده روی و زیارت را مد نظر نداشته باشند و تلاش کنند تا به حقیقت وجودی امام و عمق واقعه عاشورا و کربلا پی ببرند به کمال و تعالی خواهند رسید.

موسوی افزود: مسابقه‌ای از دل نوشته‌ها و عکس‌های مددجویان برای این اتفاق عظیم فرهنگی طراحی شده است که به برگزیدگان آن نیز هدایای نفیسی از طرف کمیته امداد مرکز تقدیم خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد استان قم تصریح کرد: در راستای تشرف مددجویان متقاضی شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی(ع)، کمیته امداد صرفاً کمک هزینه سفرشان را پرداخت می‌کند.

وی تأکید کرد: اعزام مددجویان بر اساس تقاضای آنها می‌باشد و هیچگونه محدودیت و اولویتی برای تشرف آنان وجود ندارد.

قائم مقام کمیته امداد قم در خاتمه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هم تعدادی از مددجویان از فیض زیارت حرم مطهر حضرات معصومین(ع) در کشور عراق بهره‌مند شده‌اند گفت: علاوه بر مددجویانی که در مراسم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد، در حال حاضر نیز کاروانی از مددجویان امداد قم متشکل از یک گروه ۴۰ نفره که عمری را در انتظار زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روزشماری می‌کرده‌اند توسط این نهاد، به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

وی افزود: سفر کاروان‌های اعزامی ۷ روزه است که دو روز در نجف اشرف، دو روز نیز در کربلای معلی و یک روز در کاظمین اقامت خواهند داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها