خبرهای داغ:
مدیر کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برخی از رسانه های دنیا می کوشند تا این حرکت عظیم را تحریف کنند گفت: این رسانه ها به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۲۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا خوشرو در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجتماع عظیم مردم در اربعین حسینی گفت: در این راستا و به تصویر کشیدن این حماسه عظیم رسانه ها نقش مهمی دارند که باید با همه توان در این راستا تلاش کنند.
 
وی گفت: به اذعان رسانه های جهان، اربعین حسینی و حضور گسترده مردم بزرگترین اجتماع سالانه بشری در جهان است که افتخاری برای شیعیان به شمار می آید.
 
مدیر کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد مرکزی اربعین گفت: از این اجتماع عظیم مردم، رسانه های دنیا خبری تهیه نکرده و آن را بایکوت خبری کرده اند و برخی از رسانه ها هم سعی می کنند که جمعیت عظیم میلیونی زائران را به صدها هزار نفر تقلیل دهند.
 
خوشرو با بیان اینکه برخی از رسانه های دنیا می کوشند تا این حرکت عظیم را تحریف کنند گفت: این رسانه ها به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند و در چنین شرایطی باید رسانه های مسلمان و شیعی در راستای گسترش پوشش رسانه ای با همه توان به صحنه آمده و در راستای تحقق برنامه ها بکوشند.
 
وی گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه ای به دنبال تهدید هستند و حتی اندیشکده هایی نیز در خصوص عاشورا تشکیل داده بودند که امروز اندیشکده های آنها در خصوص اربعین بحث می کنند تا آن را به چالش بکشانند.
 
مدیر کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد مرکزی اربعین گفت: در موضوع رسانه ای اربعین به دنبال افزایش معرفت و کاهش احساس گرایی هستیم و به مراسم اربعین نگاه واقع گرایانه شود.
 
وی تاکید کرد: نباید از مراسم اربعین رسانه ها یک ترسیم ایده آل داشته باشند و به مخاطبان غیر ایرانی هم توجه کنند تا آرایش رسانه ای شکل گیرد.
 
خوشرو گفت: شبکه سازی امر بسیار مهمی است و باید در این زمینه فعالان رسانه ای برای مراسم اربعین شبکه سازی شوند تا ارتباط نهادهای فرهنگی با فعالان رسانه ای در این زمینه حفظ شده تا خروجی مناسب داشته باشد.
 
مدیر کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد مرکزی اربعین گفت: سیاست‌ های رسانه‌ای در ستاد اربعین تدوین شده است و برای فرهنگ‌سازی نیز همایش یاوران رسانه ‌ای با حضور فعالان رسانه ای اربعین برگزار شد.
 
وی گفت: در این همایش 200 نفر از فعالان رسانه ای کشور حضور داشتند و کارگاه‌ های خبرنگاری، مستند سازی، عکاسی و شبکه ‌های اجتماعی در حاشیه این همایش برای فعالان رسانه‌ ای برگزار شد.
ارسال نظرات