خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: دوگانگی دولت در قبال رسانه‌ها شفاف و عیان است.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۹۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تناقض در رفتار و گفتار دولت در برابر رسانه‌ها اظهار کرد: روحانی در تبلیغات ریاست جمهوری بر روی مسائلی همچون آزادی بیان و آزادی مطبوعات مانور داد، رئیس‌جمهور هم در مجلس و هم در نمایشگاه مطبوعات روی این مسائل تأکید کرد، اما آنچه در عمل مشاهده کردیم، این بود که این شعار در ادبیات و اخلاق سیاسی رئیس‌جمهور رعایت نشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور با الفاظی همچون بی‌سواد، منتقدین را مورد خطاب قرار می‌دهد که این سخنان با شعارهای رئیس‌جمهور در تضاد است، در ظاهر هم اگر انتقاد منتقد را نمی‌پذیریم، باید احترام او را نگاه داریم، بسیاری از منتقدین دولت از علمای تراز اول، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های برجسته کشور هستند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نیازی به این نبود که به سخنان معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه استناد کنیم تا دوگانگی دولت را در برابر منتقدین و رسانه‌ها نشان بدهیم، این دوگانگی از همان ابتدای کار دولت مشخص بود و دولت از روز اول فعالیتش، از رسانه‌های مختلف شکایت کرد.

نادری حجم شکایت‌های دولت از رسانه‌ها را بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: گاه دولت از یک رسانه در طول یکسال، چهار بار شکایت کرد که به نظرم این‌ یک رکورد است، به نظر می‌رسد که سردادن شعار آزادی بیان از سوی روحانی در انتخابات برای جلب آرا بوده باشد، اما در ادامه دولت با رسانه‌های منتقد برخورد کرد.

وی ادامه داد: دولت‌ها و رئیس‌جمهورهای کشورمان باید آستانه تحمل خود را نسبت به‌ نقد و انتقاد بالا ببرند و آن‌ها نباید بگویند که این نقدها تخریب است، برای رشد جامعه باید نقد و انتقاد صورت بگیرد و از دل همین نقدها، آسیب‌ها در کشور مشخص می‌شود و جامعه رشد می‌کند، البته برخی منتقدین با قصد و غرض مطالبی را بیان می‌کنند که باید به این مسئله اذعان کرد و این‌گونه نقد کردن درست نیست.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: رئیس‌جمهور در سخنرانی اخیر خود در نمایشگاه مطبوعات، سربسته و با مرجع ضمیر افرادی را خطاب قرارداد که چرا با قلم‌ها در کشور برخورد می‌شود، یک فرض که با خواندن سخن رئیس‌جمهور به ذهن خطور می‌کرد، این بود که قوه قضائیه با رسانه‌ها برخورد می‌کند، به همین دلیل رئیس قوه قضائیه در این خصوص موضع‌گیری صریح و روشن کرد.

نادری با تأکید بر اثبات برخورد دوگانه دولت در قبال رسانه‌ها تصریح کرد: اگر کسی تاکنون شک داشت که دولت در مقابل رسانه‌ها برخورد دوگانه دارد، با شهادت رئیس قوه قضائیه این مسئله برای او اثبات شد که افرادی در جامعه شعارهای قشنگ برای مردم سر می‌دهند، اما در محافل پنهانی حرف‌های دیگری را می‌زنند.

وی ادامه داد: دولت و رئیس‌جمهور از قوه قضائیه درخواست برخورد با رسانه‌ها را داشته است و سخنان رئیس قوه قضائیه در خصوص این درخواست‌ها واضح است، طرفداران دولت باید این مسئله را بپذیرند که سخن و عمل روحانی حداقل در خصوص برخورد با رسانه‌ها یکسان نیست.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نمی‌دانم که آیا باید سخنرانی رئیس‌جمهور در خصوص رسانه‌ها را باور کنم یا اینکه شکایت‌های متعدد دولت از رسانه‌ها و توجیهاتی که مدیران دولت در بحث‌های خصوصی با رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه مطرح کردند را بپذیریم.

نادری با اشاره به‌ ضرورت پاسخگویی مدیران دولتی در خصوص برخوردشان با رسانه‌ها ادامه داد: دوگانگی دولت در قبال رسانه‌ها شفاف و عیان است، اگر رئیس‌جمهور و معاونانش توضیحی در این خصوص دارند می‌توانند آن را به مردم بدهند و افکار عمومی را روشن کنند تا منتقدین دولت هم در این خصوص نظر خودشان را عوض کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شنیدن برخی از سخنرانی‌های مدیران دولتی شائبه سیاسی‌کاری و تلاش برای جلب منافع و آرا به ذهن انسان خطور می‌کند و مدیران دولتی باید از این رفتارها و سخنان پرهیز کنند.
ارسال نظرات