خبرهای داغ:
فرمانده حوزه 6 دانش آموزی شهید فهمیده سپاه ناحیه امام صادق (ع) در جمع دانش آموزان واحد شهید چمران
فرمانده حوزه 6 دانش آموزی شهید فهمیده با اشاره به چرایی طرح موضوع جهاد کبیر از سوی رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی تصریح کرد: کامل، یکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه‌های دشمنان در ابعاد و حوزه‌های مختلف، نزدیک‌تر شدن دشمن به ما بیش از هر زمان دیگر و امکان ایجاد تزلزل در عزم و اراده و ایستادگی برابر دشمن از جمله مواردی است که موجب طرح موضوع جهاد کبیر پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم له شده است .
کد خبر: ۸۷۷۶۴۸۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، فرمانده حوزه 6 دانش آموزی در جمع دانش آموزان واحد پیشگام شهید چمران به تبیین و تشریح جهاد کبیر پرداخت و با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت از دشمن مفهوم جهاد کبیر به شمار می رود اظهار کرد: معظم له عدم تبعیت از دشمن در میدان‌های مختلف سیاست ، اقتصاد، فرهنگ و ... را معنای جهاد کبیر عنوان می‌کند..

هادی محمدی با اشاره به چرایی طرح موضوع جهاد کبیر از سوی رهبر معظم انقلاب در این مقطع زمانی تصریح کرد: کامل، یکپارچه و جامع شدن فشارها و توطئه‌های دشمنان در ابعاد و حوزه‌های مختلف، نزدیک‌تر شدن دشمن به ما بیش از هر زمان دیگر و امکان ایجاد تزلزل در عزم و اراده و ایستادگی برابر دشمن از جمله مواردی است که موجب طرح موضوع جهاد کبیر پس از پرداختن به موضوع نفوذ توسط معظم له شده است .

وی علت طرح موضوع جهاد کبیر در جمع پاسداران را مطالبه فرماندهی معظم کل قوا از سپاه نسبت به تبیین دقیق و به ‌روز شده این مهم عنوان کرد و گفت: در شرایطی که خطر اثرگذاری توطئه‌های چندین ساله دشمن برابر انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود آحاد پاسداران رسالت تبیین جهاد کبیر را برعهده دارند .

فرماندهی حوزه 6 شهید فهمیده گفت : انقلاب اسلامی متمایز از سایر نیروهای نظامی دنیا بوده و در عرصه‌های پاسداری از انقلاب می‌بایست با روحیه انقلابی و عمل جهادی پای در صحنه گذاشته و به ایفای نقش موثر بپردازد.

وی افزود : در تبیین موضوع جهاد کبیر و شناختن و شناساندن ابعاد این مهم تمامی پاسداران رسالت و وظیفه خطیری بر دوش دارند.

وی در ادامه تعمیق معنویت را از اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های اصلی سازمان سپاه دانست و تصریح کرد: ساخت یک سپاه معنوی و انقلابی به منظور یاری رساندن به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از انتظارات فرماندهی معظم کل قوا از سپاه می‌باشد و ما با عمل مجاهدانه باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیریم .

فرمانده حوزه با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که سپاه با جدیت دنبال می‌کند و بر همه فرماندهان و مسئولان واجب است که زمینه تحقق و احیای این واجب فراموش شده را فراهم کنند .

وی با بیان اینکه قلم ، زبان و شمشیر مجاهدان سه عامل گسترش اسلام در جهان است گفت: نویسندگان افسران جنگ نرم هستند .

وی در ادامه گفت : خداوند در قرآن کریم برای قلم و دانش ارزش قابل توجهی قائل شده است و ادامه داد: کتابت و قرائت به همراه آگاهی و علم و تعقل بر سرتاسر آیات الهی روشن ، درخشان و برجسته است.

ویتصریح کرد: هدیه خداوند به انسان‌ها مرکز معرفت به حقایق یعنی قلب است و دیگر نعمت خداوند بزرگ تفکر است که انسان‌هایی که سهم عمیقی از عالم هستی به کمک این دو نعمت ندارند، جای‌شان جهنم است .

هادی محمدی با بیان اینکه کسانی که فهم و تدبیر نمی‌کنند خداوند بر قلب آنها قفل زده است ، گفت: این نشان می‌دهد چیزی باید به میان بیاید تا قفل قلب‌ها را بشکند و ذهن‌ها را بیدار کند .

وی تصریح کرد: بشر آگاه صاحب فکر و اندیشه است که این چنین انسانی برملائک افضل است .

وی در ادامه :با بیان اینکه قلم نویسندگان و گفتار مبلغان و واعظین دین باعث گسترش اسلام در جهان است، خاطرنشان کرد: قلم، زبان و شمشیر مجاهدین سه عامل گسترش اسلام در جهان است.

وی افزود : ما پاسداران انقلاب اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به قلم و زبان برای تبیین حقایق و واقعیت‌ها به عنوان سلاحی برای انجام مسئولیت‌های حقیقی برای دفاع از انقلاب و گسترش آن در سرتاسر جهان نیازمندیم. آگاهی بیشتر و بصیرت عمیق‌تر نگاهی نافذ و گوش شنواتر می‌خواهد .

این هادی سیاسی افزود: امروز شمشیرها و تفنگ‌ها بر بصیرت، آگاهی و قدرت تشخیص و واقعیت‌ها تکیه دارند. شمشیر بدون آگاهی کارگر نیست و هر ضربتی باید در جای خود فرود آید ، عمل نیازمند زمان مناسب است .

وی افزود : در جهان امروز به همان اندازه که پیشرفت علم و فناوری و زمینه دستیابی انسان به حقیقت را فراهم می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند جهل بیافریند، گفت: جهان امروز دچار جنگ عقل و جهل است .

وی تصریح کرد: امروز عقل به عنوان نماد تفکر و تعقل الهی و جهل نماینده زور و فریبکاری است.

وی ادامه داد: امروز پدیده‌ای که از سوی غرب برای فروپاشی ساختمان ذهنی و قلبی مسلمانان دنبال می شود این است که چگونه آنها به ویژه آمریکا می‌توانند قلب و ذهن جهان اسلام را تسخیر کنند .

محمدی با تأکید براینکه پیشرفت و توسعه فضای مجازی به همان اندازه که در تنویر افکار بشر موثر است، می‌تواند در جهل آن نیز موثر باشد، اظهار کرد: فضای مجازی که برای انسان‌ها هویت لحظه‌ای ایجاد می‌کند، به اندازه‌ای زور ایجاد می‌کند که انسان‌ها نمی‌توانند حقایق ناب را در آن فضای مخدوش پیدا کنند .

وی گفت: غربی‌ها با استراتژی مخرب فرهنگ‌سازی به دنبال تغییر فضای باور انسان‌ها هستند .

وی تاکید کرد: در جنگ نرم ، علیه انسان‌ها به ویژه مردم ایران تلاش می‌شود در ساختمان باور معرفت انسان‌ها تغییر ایجاد شود و ذهن‌ها را منفعل کنند که این خطرناک است .

هادی محمدی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای ایجاد ذهن منفعل در میان جوامع مختلف بشری گفت : به طور مثال فرزندان ما در خانه هستند و آنها می‌توانند ذهن آنها را هزاران کیلومتر آن طرف‌تر مهندسی کنند و پدران آنها را تبدیل به هتل‌داران کنند .

وی با بیان اینکه در جهان امروز جنگ برای تسخیر ذهن‌ها و قلب‌هاست، افزود: هر قدرتی بتواند این کار را انجام دهد می‌تواند جهان را تغییر دهد و کلمات در این زمینه دارای قدرت فراوانی هستند و می‌توانند تصویر جامعه انسانی جهان را تغییر دهند .


وی ادامه داد: کسانی می‌توانند در این فضا موفق باشند که دارای مبانی قوی در اندیشه وباور باشند. بدون استحکام بخشی به باور و اندیشه‌ها نمی‌توان در این نبرد جهانی موفق بود .

وی با بیان اینکه قلم امروز قوی‌ترین سلاح ماست، افزود: اگر زبان و قلم نتوانند فلسفه حقیقی برای حرکت عظیم انسان‌ها بیابند نمی‌توانیم از شمشیرهای‌مان به درستی استفاده کنیم .

فرمانده حوزه با تأکید بر اینکه خداوند به ما یاد داده که با استدلال و منطق به جنگ شبهات برویم ، ادامه داد: ژرف‌نگری مهمترین ابزار ما برای درک حقایق است و هرچه بیاندیشیم می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

محمدی با بیان اینکه جهان را نویسندگان بزرگ تغییر داده‌اند، گفت: وقتی قرآن نازل شد، این حقایقی که به قلب وارد شد نوشته شد پس اندیشه با نوشتن حیات جاودانه می شود به ویژه نوشته‌ای که لباس حق بر تن داشته باشد.

وی با اعلام اینکه ما امروز در موقعیت جهاد کبیر هستیم، گفت: جهاد کبیر یعنی تبیین حقانیت اسلام و انقلاب و عدم تبعیت از کافران است.

وی افزود : همان‌طور که در جنگ سخت توانستیم دشمنان را عقب برانیم باید این فضا را در جنگ نرم نیز باز کنیم.

وی در پایان به پنج شاخص انقلابی گری از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد.

پنج شاخص انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن

مطرح‌ شده در بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره) تاریخ1395/03/14

 

۱

پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب

بنده در سال گذشته در همین جلسه راجع به مبانی امام صحبت کردم مبانی اساسی ما آنهاست ... اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند... نقطه‌ی مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.

۲

هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها

بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمیشود! نمی‌رسیم! ... شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.

۳

پایبندی به استقلال کشور

استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ی سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم... استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم... استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه جهانی است.

۴

حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن
و عدم تبعیت از آن

باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.

۵

تقوای دینی و سیاسی

اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پابند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها